‏עסקות גדולות לאקס ליבריס בארצות הברית

ברבעון השני זכתה החברה בשלוש עסקות באוניברסיטאות אמריקניות, בסכום כולל של יותר מ-10 מיליון דולר

מתי שם טוב, מנכ"ל פרוקווסט

אקס ליבריס (Ex Libris) הישראלית, המתמחה בפיתוח של פתרונות מיכון לספריות אקדמיות, ‏ מדווחת כי זכתה באחרונה בשלוש עסקות ענק עם אוניברסיטאות בארצות הברית להטמעת מערכת הענן המיועדת לניהול מערך הספריות האקדמיות שלהן. ברבעון האחרון הצטרפו יותר מ-55 מוסדות אקדמיים לבסיס הלקוחות של המערכת. היקף שלוש העסקות עומד על יותר מ-10 מיליון דולר.

מאז השקתה של מערכת Alma לפני שלוש שנים, יותר מ-540 מוסדות אקדמיים רכשו אותה, מתוכם יותר מ-230 מוסדות במדינות שונות ברחבי העולם כבר סיימו את הטמעת המערכת. הצפי הוא שעד לסוף השנה יעמוד המספר על יותר מ-370 מוסדות.

העסקות החדשות כוללות את מערך האוניברסיטאות הציבוריות של מדינת קליפורניה, שהוא הגדול ביותר בארצות הברית וכולל 23 קמפוסים, יותר מ-460 אלף סטודנטים ו-47 אלף חברי סגל וצוות. באמצעות המערכת החדשה ינוהל מערך הספריות בכל הקמפוסים הפזורים ברחבי המדינה, על ידי איחוד של כלל הספריות על גבי פלטפורמה אחת לניהול והנגשת מידע של כל אוספי הספריות.

בנוסף, כוללות העסקאות גם את מערך המוסדות האקדמאים הציבוריים של מדינת ג'ורג'יה  שהוא החמישי בגודלו בארצות הברית ומורכב מ-30 מוסדות אקדמאים ולמעלה מ-380 אלף סטודנטים. המערכת נבחרה בשל היכולת לניהול כל הפורמטים בממשק מאוחד בענן ובשל יכולות האינטגרציה הרחבות כולל אינטגרציה עם מערכות איחסון חיצוניות המאפשרת שיתופי פעולה עם מוסדות אחרים, וכן תאגיד הספריות ברידג' שכולל את הקולג'ים קרלטון וסנט אולף. עסקאות אלו מצטרפות לעסקאות חדשות נוספות ברחבי העולם עליהם חתמה החברה לאחרונה.

המערכת של אקס ליבריס מייעלת את יכולתן של ספריות לספק למשתמשים שירותים מתקדמים, בכך שהיא מאחדת את המערכות השונות אשר מסייעות היום לספריות לנהל את המאגרים השונים שלהן כולל אוספים מודפסים, אלקטרוניים, ודיגיטלים. ממשק הענן של המערכת מאפשר לספריות לתפעל ולהתנהל ביעילות באמצעות שיתוף מידע וכן במתן אפשרות לשיתופי פעולה עם גופים אחרים. כתוצאה מכך, ספריות יכולות לייעל את ניהול הספרייה ולהרחיב את השירותים שהן מציעות בתוך ומחוץ למוסד האקדמי ולתמוך בתהליכי הלימוד והמחקר. בין התכונות הבולטות של Alma ניתן למנות: ניהול מאגר אחיד, שיתוף ניהול Metadata, ניהול אוספים חכם, אופטימיזציה של מאגרי מידע וארכיטקטורה וממשק פתוחים.

"אנחנו מסייעים לאוניברסיטאות ולקולג'ים במטרתם להעניק שירותי ספריות מוצלחים ויעילים למשתמשים בכל הקמפוסים שלהן", אמר מתי שם טוב, מנכ"ל אקס ליבריס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים