רשת חברתית חדשה ממייסד ויקיפדיה

ג'ימי וולס השיק את TPO לאחר שנמאס לו מהתנהגות הרשתות החברתיות הקיימות, שלדבריו מתייחסות למשתמשים כאילו הם סחורה עבור המפרסמים

ג'ימי וולס, ממייסדי ויקיפדיה. קרדיט: ויקיפדיה

ג'ימי וולס, מהמייסדים של ויקיפדיה (Wikipedia), השיק בסוף השבוע את המיזם החדש שלו: רשת חברתית בסגנון של טוויטר (Twitter), אך בלי הגבלת התווים, שמיועדת לחבר משתמשים לפרויקטים ולעמותות שתורמות כספים ועבודה כדי לפעול לטובת הכלל ובעיקר לטובת המגזרים החלשים באוכלוסיה ובעולם הטבע.

הרשת, שמכונה TPO (ר"ת The People's Operator), היא רק חלק אחד של התמונה. החלק השני הוא ספקית שירותי סלולר וירטואלית, שהושקה בינתיים בארצות הברית ובבריטניה. כמו כל ספקית אחרת, מציעה TPO מספר מסלולי התחברות, אבל להבדיל מאחרות, ובהתאם לרוח הדברים, 10% מכל סכום שמשולם לחברה נתרם לצדקה, כמו גם 25% מסך הרווחים של החברה.

הכסף הזה, לפי וולס, משמש חברות אחרות בתחום כדי לפרסם את עצמן. ב-TPO, לעומת זאת, לא מתכוונים להשקיע בפרסום. "אנחנו חיים בעידן בו פרסום מפה לפה הרבה יותר חזק מי פעם. כל הכסף שמוציאים על פרסום הוא בזבוז", כותב וולס במכתב שפורסם באתר. מכיוון שהוא אינו זקוק לכסף מפרסומות, הוא גם מבטיח שהרשת החברתית החדשה תישאר נקייה מהן.

בדרך גם תוקף וולס את מה שקורה כיום בתחום הרשתות החברתיות. "משהו באמת מקולקל ברשת, ואני רוצה שתעזרו לתקן אותו. הרשתות החברתיות הקיימות מתנהגות אליכם כסחורה שיש למכור למפרסמים. זה מוביל כמובן לשימוש פולש בנתונים שלכם ולעימות בין מה שאתם רוצים לבין מה שהמפרסמים רוצים", הוא כתב.

הרשת זמינה לכל אחד כאן ותהליך הרישום אליה קליל למדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים