אמזון עברה לרווח נקי; ההכנסות זינקו ב-20%

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 92 מיליון דולר לעומת הפסד של 126 מיליון ● ההכנסות עמדו על 23 מיליון● במחצית הראשונה עלו הכנסות אמזון ב-17% והחברה עברה לרווח של 35 מיליון דולר

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

תוצאות טובות לאמזון (Amazon): החברה סיימה הן את הרבעון השני והן את המחצית הראשונה של 2015 עם עלייה דו ספרתית בהכנסות ומעבר לרווח נקי. תרמה לכך העובדה שהגידול בהוצאות היה קטן יותר מאשר בהכנסות.

במחצית הראשונה של השנה עלו ההוצאות ב-16% ל-45.18 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-17.45% ל-45.9 מיליארד. כתוצאה מכך, השתפרה הרווחיות: הרווח התפעולי קפץ ב-444.7% ל-719 מיליון דולר והחברה רשמה מעבר לרווח נקי של 35 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 18 מיליון במחצית הראשונה של 2014.

ברבעון המדווח, ההוצאות גדלו ב-17.39% ל-22.72 מיליארד דולר בעוד ההכנסות עלו ב-19.88% ל-23.19 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-12.15% ל-17.1 מיליארד ומכירות השירותים זינקו ב-48.72% ועמדו על 6.08 מיליארד.

אמזון סיימה את הרבעון עם מעבר לרווח נקי של 92 מיליון דולר לעומת הפסד של 126 מיליון ברבעון השני של 2014. הרווח הנקי למנייה עמד על 0.19 דולר בהשוואה להפסד של 0.27 דולר.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-14.29% ל-18.04 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-44.68% ל-5.15 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 22.29% מול 18.41%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-31.09% ל-4.69 מיליארד והרווח עמד על 362 מיליון לעומת הפסד תפעולי של 27 מיליון.

ההוצאות הפיננסיות וחבות המס גדלו במהלך הרבעון במידה ניכרת: ההוצאות – ב-90 מיליון דולר ל-102 מיליון, וחבות המס – ב-192 מיליון דולר ל-266 מיליון. הייתה לסעיפים אלה השפעה שלילית על הרווחיות הנקייה, אולם לא עד כדי מניעת המעבר מהפסד לרווח.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר לאחר פרסות התוצאות כי "הצוות של החברה עמל קשה וזו אחת הסיבות לביצועים הטובים של הרבעון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים