ד"ר ענת גייפמן-ברודר: "מנהל שמגלה עירנות לצרכי העובד מחבר אותו יותר לארגון"

בניגוד לדעה לפיה יש להשקיע בעובד שעות הדרכה וחניכה על מנת לשפר ביצועיו, הציגה המרצה תפיסה לפיה יש לאתר את הכישורים החזקים בהם מרגיש העובד שהוא בא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר, ואותם להעצים ביומיום

ד"ר ענת גייפמן-ברודר, מרצה ומנהלת אקדמית של תחום משאבי אנוש במרכז הישראלי לניהול

"על המנהל הישיר לחזק את חוזקותיו של העובד במקום לשים דגש על המקומות הטעונים שיפור בתפקודו. תוך חלוקת המשימות בהתאם לצרכים הארגוניים, אך גם בהתאם ליכולות הבולטות של כל עובד, יוכל המנהל להביא את צוותו לביצועים גבוהים", כך אמרה ד"ר ענת גייפמן-ברודר, שהרצתה בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים.

ד"ר גייפמן-ברודר, מרצה ומנהלת אקדמית של תחום משאבי אנוש במרכז הישראלי לניהול ומרצה לניהול משאבי אנוש וניהול בינלאומי במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, הרצתה בפני המשתתפים בנושא ניהול אנשים בארגון, בדגש על תפקיד המנהל הישיר בניהול צוותו.

אחד הנושאים המרכזיים שעלו בהרצאה היה כיצד יכול המנהל הישיר להביא לשיפור בביצועי העובדים בצוות שלו. בניגוד לדעה לפיה יש להשקיע בעובד שעות הדרכה וחניכה על מנת לשפר ביצועיו, הציגה המרצה תפיסה לפיה יש לאתר את הכישורים החזקים ואת העשייה המקצועית בהם מרגיש העובד שהוא בא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר, ואותם להעצים ביומיום. בהרצאה נערכה הקבלה בין הגישה לעובדים לבין הגישה לתלמידים במערכת החינוך. המשתתפים הסכימו עם העובדה שבדומה לעובדים גם כלפי תלמידים יש לנהוג באופן דומה ולחזק את יכולותיהם במקצועות בהם רמת הביצוע שלהם גבוהה יותר.

ההרצאה עסקה גם בגורמים המייצרים חיבור חזק בין העובד לקריירה ולמקום העבודה שלו, והודגשו חשיבות האיתור של צרכי העובד הבולטים ביותר ומודעות המנהל לצרכים אלה כבסיס ליצירת מחויבות, שייכות, וביצועים גבוהים בקרב העובדים בצוות.

המשתתפים בקורס מילאו מספר שאלונים באמצעותם יכלו לאתר מהם הדברים החשובים להם במקום העבודה ובקריירה. לדוגמה, בהסתמך על תיאוריית העוגנים של אדגר שיין, מיפו המשתתפים את העוגנים הבולטים שמכוונים אותם בקריירה , ביניהם עוגן האוטונומיה, עוגן האיזון בין בית לעבודה, עוגן הביטחון התעסוקתי, ועוד.

ד"ר גייפמן-ברודר ציינה כי, "על המנהל הישיר לאתר מהם הצרכים החזקים שיש לכל עובד כבר בשלבי הגיוס שלו לארגון ולבחון את ההלימה ביניהם לבין התפקיד המוצע, התרבות הארגונית והערכים המרכזיים בארגון. כיוון שצרכי העובד משתנים לעיתים לאורך הקריירה, יש לבחון הלימה זאת בפרקי זמן שונים ולאפשר שינויים במשימות, בצוות, ובאתגרים העומדים בפני כל עובד. מנהל ישיר שמגלה עירנות לשינויים בצרכי העובד ונותן להם מענה, משכיל לשמר ולהניע את העובד לביצועים גבוהים ומביא לתחושת מחוברות גבוהה יותר של העובד לארגון באופן כללי, ולצוות ולמנהל הישיר בפרט".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי, והוא זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש נובמבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארצי

    הבעיה שרבים מהמעסיקים לא מקיימים את הרעיונות של גייפמן ולכן יש לנו המוני עובדים ממורמרים!

אירועים קרובים