זהברור: מערכת אינטרנטית שמבטיחה לעזור לחסוך בפנסיה

המיזם פותח בהשקעה של מיליון דולר ומטרתו לספק פתרון למורכבות הנושא הפנסיוני ולתת תמונת מצב ברורה ופשוטה לחוסכים ● על פי המפתחים, המערכת יכולה להביא לחיסכון של עד מאות אלפי שקלים

עכשיו הכל ברור! זהברור

צוריאל חורין, לשעבר סגן נשיא בכיר ומנהל המגזר הפיננסי בנס, השקיע יחד עם יעקב אלפסי ואייל שלזינגר, בכירים בענף הביטוח, מיליון דולר בפיתוח מערכת "זהברור" למעקב וניהול כספי פנסיה. השקעת ה-Preseed בוצעה במספר שלבים, והיא נועדה לצרכי פיתוח המערכת והטכנולוגיה העומדת מאחוריה. מטרת המערכת היא להביא לחיסכון של עד מאות אלפי שקלים בכספי הפנסיה, דרך דמי הניהול, טיוב פרטים אישיים עדכניים ועל ידי מעקב שוטף ורציף לאורך כל שנות החיסכון.

מערכת זהברור מציגה לחוסכים את נתוני החיסכון הפנסיוני שלהם, מנתחת אותם ומייצרת התראות אוטומטיות שמאפשרות לחוסך לטייב את התיק הפנסיוני שלו. המערכת זמינה בגרסה אינטרנטית ובאפליקציה. המיזם הינו ייחודי בכך שהוא מספק פתרון למורכבות הנושא הפנסיוני ולראשונה יכול החוסך לראות תמונת מצב ברורה ופשוטה של מצבו, ואף לשפרו באמצעות מערכת התראות אוטומטית.

המערכת זמינה למשתמש בפלטפורמת ה-ווב ובאפליקציה לסמארטפונים ולטאבלטים. כרגע היא ניתנת להורדה במכשירי האנדרואיד ובקרוב תהיה זמינה להורדה גם ב-iOS.


זהברור מבוססת על מידע המגיע מכל הגופים המנהלים את כספי הפנסיה של החוסך באמצעות המסלקה הפנסיונית. המערכת מעבדת ומנתחת את המידע, ומציגה אותו לחוסך באופן נגיש, מרוכז וברור, בצורה אובייקטיבית לחלוטין, וללא אינטרסים ועמלות חבויות.

למערכת שלושה סוגים של התראות: אחד מהם הוא התראות כלליות, הכוללות אי התאמה של הפרטים האישיים בין התוכניות, כמו גיל החוסך ומינו – להם יש השפעה משמעותית על גובה החיסכון הפנסיוני ועל היקף הכיסויים הביטוחיים. סוג התראות נוסף נוגע לכספים. התראות מעין אלה כוללות בין היתר חוסר בהפקדות מעביד, השוואת דמי הניהול לממוצע התוכנית ולקבוצת ייחוס דומה לזו של החוסך והשוואת התשואות של כל קופה לקופות אחרות במסלולים דומים. הסוג השלישי הוא של התראות ביטוחיות המציגות לחוסך אי-התאמה של ביטוח החיים ואובדן כושר העבודה, לעומת המדדים המקובלים בנושא וזאת על פי השכר והגיל החוסך. בחלק מההתראות, המערכת מייצרת בלחיצת כפתור ובאופן אוטומטי מכתבים לגופים המנהלים את הקופות עם דרישה לתיקון.


חורין אמר כי "המיזם הוא תוצר של מורכבות המערכות הפנסיוניות הקיימות כיום בשוק, שיוצרות קושי רב בפני כל אחד שאינו מצוי ברזי עולם הביטוח. הדו"חות הפנסיוניים שאנחנו מקבלים הביתה, גם לאחר דרישות הפישוט של משרד האוצר, אינם ברורים וידידותיים למשתמש הפשוט. אנחנו מכירים את התנהלות החוסכים בהקשר לכספי הפנסיה שלהם והחלטנו לעשות שינוי משמעותי המבוסס על שני עקרונות – הנגשת המידע באופן ברור ויצירת מערכת אוטומטית של התראות, שלא נדרש ידע מקדים בכדי לטפל בהן. ניתן לחסוך בכך כספים רבים מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים