גלית פיין, STKI: "השוק נמצא ברה-ארגון טוטאלי"

"לפני שארגונים מבצעים תכנון אסטרטגי של IT, עליהם להבין לעומק אילו שינויים עוברים על עצמם ועל השוק", אמרה פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT בחברה ● לדבריה, "התכנון, המבנה הארגוני וההתארגנות הפנימית נמצאים בתהליכי שינוי"

גלית פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT ב-STKI. צילום: קובי קנטור

"ארגונים נדרשים לבצע תכנון אסטרטגי של IT, אבל לפני זה עליהם להבין לעומק אילו שינויים הם עוברים ואילו שינויים עוברים על השוק, כדי להמשיך לתת שירותים ופתרונות ברמה טובה ללקוחות. השוק נמצא כיום ברה-ארגון טוטאלי – של תכנון, מבנה ארגוני והתארגנות פנימית", כך אמרה גלית פיין, אנליסטית בכירה לממשל IT ב-STKI.

פיין דיברה במפגש של פורום PMO/PPO של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון, בנוכחות עשרות משתתפים ובהנחיית גילי רגב, מנכ"ל Proceed. בדבריה היא סקרה מספר מגמות משמעותיות שמשפיעות על ארגונים בכלל ועל ארגוני IT בפרט.

היא ציינה את המודל של STKI, לפיו "עולם מערכות הליבה והתהליכים לא הולך להשתנות אבל בנוסף לו נולד עולם חדש, שנועד לגרום ללקוח לשתף פעולה עם מה שהארגון עושה דרך המובייל, הענן, האינטרנט של הדברים ומגמות נוספות. על כל זה יש להגן ואת כל זה יש לנהל. הבידול של הארגונים יהיה האסטרטגיה הארגונית".

"הקשר עם הלקוחות – הפנימיים והחיצוניים – משתנה ובמקום להיות לינארי הוא עומד על רצף אינסופי", הוסיפה פיין. "גם לאחר רכישה של מוצר, הלקוחות בוחנים את הארגונים שוב ושוב. יש להם מספיק דרכים להראות כמה הם לא מרוצים, עד להתנתקות מהארגונים".

"המודל החדש הוא לעשות לא רק הערכה של הלקוח אלא גם בונדינג", אמרה. "דוגמה טובה לכך היא Nike, שלא מוכרת נעלי ריצה אלא דרך חיים, בריאות וכיף. זה מושך יותר את הלקוח".

"איך עושים בונדינג?", שאלה והשיבה: "קודם כל באמצעות מוביליטי – שזאת תפיסה הרבה יותר רחבה ממובייל. למשל, 'פתרונות קסם' לסמארטפון, בלחיצת כפתור אחת, כמו שלקוחות התרגלו אליהם ב-yelp ,airbnb או אמזון (Amazon)".

"כדי לספק פתרונות כאלה צריכים אינספור דברים: מישהו צריך לדעת שאני נמצאת באותו המקום, לעשות חשיבה, לחבר לפרטים שלי, להעביר לענן וכו'… על מנת לעשות את כל זה, כל כך הרבה דברים צריכים לעבוד, כל כך הרבה מערכות צריכות לעשות דיפרנציאציה. ה-IT חייב לספק את זה, כדי לתת לעולמות לדבר ביניהם", ציינה פיין.

"ארגונים צריכים לעשות 'מתיחת פנים'"

בהמשך היא דיברה על תקציב ה-IT בארגונים. "על ארגונים לדעת בדיוק היכן הם נמצאים מהבחינה הזו", אמרה. "בימינו בלתי אפשרי לקבל את התמונה המלאה, אלא במעט מאוד ארגונים. כיום משתמשים ב-IT כמשאב אינסופי, עוד דרישה ועוד דרישה… אלה שיטות לא מעודכנות".

"ארגונים צריכים לעשות 'מתיחת פנים'. בימינו לא עובד לעשות תקציב פעם אחת בשנה בלבד. העולם זז במהירות גבוהה ברבה יותר, ויש להתאים את הארגון אליו. שיטות העבודה חייבות להיות אחרות", הוסיפה פיין.

היא ציינה כי "באחרונה, לא מעט ארגונים נכנסים למודל הצעת הערך. זו תוכנית אסטרטגית שנבנית קודם כל על הערך שאמורים לתת ללקוח. עושים את זה בכמה ימים, במאמץ משותף עם הלקוחות".

"לא סתם רואים התעוררות של תפקיד ה-BRM – מנהל היחסים העסקיים. הגיע הזמן לתפקיד החדש הזה ועל ארגונים להבין אותו היטב", סיכמה פיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים