בפעם הראשונה: כנס בינלאומי בישראל על ההיסטוריה של ההיי-טק

במסגרת הכנס תתקיים סדרת מושבים להצגת מבט היסטורי על ההיי-טק בישראל ומייסדיו יזכו למחווה

ההיסטוריה של ההיי-טק. אילוסטרציה: BigStock

במסגרת כנס בינלאומי על ההיסטוריה של ההיי-טק, שייערך על ידי IEEE (ר"ת Institute of Electrical and Electronics Engineers) ו-ICOHTEC (ר"ת International Committee for the History of Technology), תתקיים סדרת מושבים להצגת מבט היסטורי על ההיי-טק בישראל ומייסדיו יזכו למחווה.

הכנס ייערך בבניין גילמן בקמפוס אוניברסיטת תל אביב ביום ה', 20 באוגוסט, בין השעות 9:00-17:00. במלאת ששים שנה לתחילת פעילות ההיי-טק בישראל, יתקיים סיקור היסטורי של תחומים מקצועיים שהתפתחו בארץ – ממיקרו-אלקטרוניקה ועד ננו-טכנולוגיה, ויוצגו מערכות אזרחיות וצבאיות שקודמו ופותחו בישראל והיקנו לה את ההערכה המקצועית ברחבי העולם.

מושבי ההרצאות יתקיימו במסגרת כנס HISTELCON 2015 (ר"ת HIStory of ELectrotechnolgy CONference) , כנס להיסטוריה של הטכנולוגיה הנערך אחת לשנתיים על ידי IEEE ברחבי העולם, וייערך בראשונה בישראל.

מימין לשמאל: ד"ר ארנה ברי, עוזיה גליל, יהודה זיסאפל, פרופ' יוסי מטיאס, וזוהר זיסאפל

מימין לשמאל: ד"ר ארנה ברי, עוזיה גליל, יהודה זיסאפל, פרופ' יוסי מטיאס, וזוהר זיסאפל

מימין לשמאל: בני לנדא, דב מורן, גיל שוויד, ומשה ינאי

מימין לשמאל: בני לנדא, דב מורן, גיל שוויד, ומשה ינאי

כחלק מהסיכום ההיסטורי, ייערך מושב מחווה למייסדי ההיי-טק הישראלי, על ידי הסניף הישראלי של איגוד מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, IEEE, ובסיוע קבוצת אנשים ומחשבים. את המושב ינחה פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ובמסגרתו יוענקו תעודות הוקרה של נשיא IEEE ליזמים שבזכותם התפתח הענף. היזמים הם: עוזיה גליל, מייסד אלרון, יו"ר אלביט לשעבר וחתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה; בני לנדא, מייסד אינדיגו, שנמכרה ל-HP ; יהודה וזוהר זיסאפל, מקימי קבוצת רד-בינת; דב מורן, יזם וממציא Disk On Key ומייסד MSystems; גיל שוויד, מייסד, יו"ר ומנכ'ל צ'ק פוינט (Check Point); ד"ר ארנה ברי, לשעבר המדענית הראשית וכיום סגנית נשיא EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל; פרופ' יוסי מטיאס סגן נשיא גוגל (Google) ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל; משה ינאי, לשעבר בכיר ב-EMC, וממקימי XIV, שנמכרה ליבמ (IBM).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים