מוזילה נגד השתלטותה של מיקרוסופט

מסתבר שעם ההתקנה של Windows 10 מקבלים את דפדפן הבית, Edge, כברירת מחדל ● על כך זועמים מפיצי פיירפוקס, שעקב הכפייה של מיקרוסופט מאבדים אפשרות להיבחר על ידי הקהל

הקץ לבדידות. מוזילה

כריס ברד, מנכ"ל ארגון מוזילה (Mozilla), שמפיץ את הדפדפן פיירפוקס (Firefox), תקף בסוף השבוע את ההחלטה של מיקרוסופט (Microsoft) להפוך את Edge, הדפדפן החדש שלה, לדפדפן ברירת המחדל עם ההתקנה של Windows 10. כזכור, בעבר החליט בית הדין להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, לאחר ההשקה של Windows 7, לחייב את מיקרוסופט להציע דפדפן לבחירה בעת התקנת מערכת ההפעלה, וגם הטיל עליה קנס כספי. כעת שוב הדפדפן של מיקרוסופט הוא דפדפן ברירת המחדל בעת התקנת מערכת הפעלה, ובמוזילה לא ממש אוהבים את זה.

"מדובר במהלך אגרסיבי לעקוף את בחירת המשתמש", כתב ברד במכתב פתוח שהפנה למנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה. "מיקרוסופט רוצה להחליף את חוויית השימוש באינטרנט בה רוצים האנשים, בחוויית שימוש בה היא רוצה".

בנוסף טוען ברג בפניה שלו כי כעת הרבה יותר מסובך מבחינה טכנית לשנות את הגדרות ברירת המחדל, וכך להחזיר את ההגדרות הקודמות שלהם לפני התקנת Windows 10, ושיש צורך בביצוע של מספר גדול של לחיצות כדי להגיע לכך.

מוזילה אף יצרה בתגובה מדריך קצר שעוזר למי שרוצה להחזיר את ברירת המחדל של הדפדפן לפיירפוקס, או לבחור בפעם הראשונה בפיירפוקס כדפדפן ברירת המחדל שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים