סכסוך עבודה נוסף בענף הסלולר: "הנהלת פלאפון מתנהגת בכוחניות"

הרקע לסכסוך הוא שינויים ארגוניים חד צדדיים שנקטה ההנהלה, כגון העסקת עובדי קבלן והוצאת עבודות למיקור-חוץ ● בוועד העובדים אומרים: "לא נהסס להשבית את כלל פעילות החברה אם ההנהלה לא תחזור בה מכוונותיה"

עובדי פלאפון מפגינים. צילום ארכיון: ועד עובדי החברה

מעט יותר משבוע לאחר שהכריזה על סכסוך עבודה ב-HOT Mobile, עושה זאת ההסתדרות לגבי חברת סלולר נוספת – פלאפון. מארגון העובדים נמסר כי הרקע לסכסוך הוא שינויים ארגוניים חד צדדיים, כגון העסקת עובדי קבלן והוצאת עבודות למיקור-חוץ.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע על סכסוך העבודה לגיל שרון, מנכ"ל פלאפון. לפי הארגון, הסכסוך נוגע לכ-3,000 עובדי החברה, מאחר שלצעדים שנוקטת ההנהלה יש "השלכות משמעותיות על תנאי העבודה, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של העובדים".

"העובדים מוחים בין היתר על החלטת החברה שלא לאייש משרות ולהרחיב את היקפי העבודות שהיא מוציאה למיקור-חוץ באמצעות חברות קבלן – וזאת מבלי לנהל מו"מ עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים, תוך פגיעה בזכויותיהם", נמסר מההסתדרות.

חלוצי טען כי פלאפון "מפרה הסכמות אליהן הגענו, על אף שהתרענו בפניה והזמנו אותה להיכנס עמנו למשא ומתן. העובדים זכאים להיות שותפים למהלכים שיש להם השפעה מכרעת על עתידם ולכן לא נותר לנו אלא להכריז סכסוך עבודה, על מנת להגן על זכויותיהם".

לדברי ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון, ״כוונת ההנהלה ברורה – להפוך עובדי חברה מוכשרים ומיומנים לעובדי קבלן נטולי זכויות, שעוברים מיד ליד כאילו היו סחורה בשוק. אנחנו נאבקים על המשך קיומה של פלאפון במתכונת של העסקה ישירה ונילחם נגד כל צעד של ההנהלה שיכלול הוצאת עבודה מחוץ לחברה או אי איוש של תקנים בחטיבות השונות. לא נהסס להשבית את כלל פעילות החברה אם ההנהלה לא תחזור בה מכוונותיה".

טרם נמסרה תגובה מפלאפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים