יבמ ו-200 אוניברסיטאות בעולם ובישראל מכשירות את הדור הבא של מפתחי הענן

מטרתה של התוכנית החדשה היא ללוות ולתמרץ את הסטודנטים לפתח חדשנות באמצעות טכנולוגיות הענן של הענק הכחול ● בתוך כך נמסר כי חוקרי החברה רשמו עד כה ב-2015 יותר מ-400 פטנטים חדשים בתחום

מסתערת על הענן. יבמ

יבמ (IBM) השיקה תוכנית חדשה להכשרת הדור הבא של מפתחי הענן, באמצעות Academic Initiative for Cloud, שמטרתה ללוות ולתמרץ את הסטודנטים לפתח חדשנות באמצעות טכנולוגיות הענן של הענק הכחול.

התוכנית תאפשר פיתוח אפליקציות באמצעות Bluemix, כשירות פלטפורמת הפיתוח בענן של יבמ, ביותר מ-200 אוניברסיטאות בעולם ובישראל, ותגיע ליותר מ-20 אלף תלמידים ב-36 מדינות, ללא תשלום. בין המוסדות האקדמיים בישראל שמשתתפים בתוכנית: אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, המכללה למינהל, HIT חולון ומכללת אפקה.

מוסדות אקדמיים המצטרפים לתוכנית יוכלו לאפשר למרצים להשתמש ב-Bluemix בכיתות שלהם, לארגן סדנאות והאקתונים לתלמידים עם תמיכה של יבמ ולספק את הפלטפורמה לתלמידים לצורך פרויקטי הגמר  שלהם.

בדרך זו, מסר הענק הכחול, מפתחי העתיד ירכשו יכולות כדי להצטרף לכוח העבודה וליצור יישומי ענן ברמה ארגונית. קטלוג Bluemix, המבוסס על סטנדרטים פתוחים, כולל יותר ממאה כלים ושירותים של טכנולוגיות קוד פתוח, בשילוב עם שירותי יבמ ושל חברות צד שלישי. ניתן למצוא בקטלוג שירותים כמו מחשוב קוגניטיבי של ווטסון, האינטרנט של הדברים, התקנים ניידים, Big Data ו-Analytics.

"אנו יוצרים את ההזדמנות לטפח דור חדש של אנשים כישרוניים בפיתוח יישומי ענן", אמר דרור פרל, מוביל תחום הענן ומנהל קבוצת טכנולוגיות גלובליות, יבמ ישראל, "המחויבת שלנו לספק מומחיות ענן עמוקה לתוכניות המיועדות עבור מפתחי ענן עתידיים מהאקדמיה – היא הכרחית, כדי לאפשר את התחזיות שלנו לגבי צמיחת התעשייה בתחום זה".

החל מהסמסטר הקרוב, יחלו אוניברסיטאות ברחבי העולם להעביר יותר מ-250 קורסים ותוכניות שעושות שימוש בחומרים, טכנולוגיות, ומתודולוגיות חינוכיות של יבמ, עם דגש על השימוש ב-Bluemix, במגוון רחב של קורסים, החל ממדעי מחשב, טכנולוגיות מידע, אנליטיקה, מחשוב קוגניטיבי, ויזמות. השימוש בכיתה יאפשר לסגל להרחיב את ההוראה מעבר לתיאוריה – לכיוון הפרקטיקה.

400 פטנטים בענן

בתוך כך נמסר כי חוקרי הענק הכחול רשמו עד כה ב-2015 יותר מ-400 פטנטים חדשים בתחום הענן. ב-18 החודשים האחרונים רשמה יבמ כמעט 1,200 פטנטים כאלה, במטרה להציע שירותי ענן חדשים, פתרונות מבוססי ענן, ויכולות חדשות ללקוחות בכל תחומי התעשייה.

הפטנטים החדשים מסייעים, בין השאר, לשיפור מהירות הפריסה של מערך אבטחה במרכזי עיבודי ענן, כמו גם פישוט משימות הניהול של יישומי ענן, אחסון ותחזוקה.

כך, למשל, פטנט להבטחת זמינות גבוהה של שרת ענן, מאפשר למערכת לצלם תמונת הבזק של מכונות וירטואליות, על מנת להשתמש בה למשימות התאוששות וחזרה לפעילות לאחר קריסה. פטנט אחר מטפל בשימור רוחב פס התקשורת, הנצרך על ידי משאבי ענן שונים, דוגמת מכונות וירטואליות, ובהבטחת ערכי-סף נדרשים לפעילות כל מכונה בפני עצמה. הפטנט מאפשר ויסות תעבורת הרשת אל מכונה וירטואלית וממנה, עד כדי השבתתה, מבלי לשבש את פעולת המכונה עצמה. יישומו עשוי לחסוך בעלויות ספק שירותי הענן, בגין העברת נתונים ברשת, אל המכונות הווירטואליות ומהן.

על מנת לתמוך באבטחת יישומים הפועלים בענן, פיתחו חוקרי הענק הכחול פטנט לזיהוי רכיבים ביישום העושים שימוש במידע רגיש והעברתו לשרתים מאובטחים יותר. מידע בלתי מאובטח ייפרש על גבי שרת אחד, או מספר שרתים – הפתוחים יותר לגישת הציבור. התקשורת בין השרתים המאובטחים ובין השרתים הציבוריים, יכולה להתנהל בערוצים מאובטחים.

בתחום שילוב הניהול של סביבות פיזיות וסביבות וירטואליות על גבי מספר גדול של פלטפורמות חומרה הטרוגניות, רשמה יבמ פטנט הנוגע לבניית יחידה בודדת המכילה את כל רכיבי החומרה והתוכנה הנדרשים ומשתלבת בסביבת הענן.

פטנט נוסף נועד לשפר את הגישה של קבוצות משתמשים מבוזרים גיאוגרפית, לנתונים המאוחסנים בענן, תוך שיפור יכולות השליטה של בעלי נתונים אלה.

יצויין כי ב-22 השנים האחרונות, ניצבת יבמ ברציפות בראש רשימת מקבלי הפטנטים בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים