השוק הסיני מחזק את מעמדה של אפל

סין אמנם ירדה לא מכבר מהמקום הראשון במכירות ה-iPhone, אבל הפכה למדינה בה הורידו את מספר האפליקציות הרב ביותר לסמארטפון של אפל

להיפרד זה כואב. אפל

אפל (Apple), אולי כדי להרגיע את המשקיעים לגבי מכירות מכשיריה בסין, שחררה כמה מספרים שיוכיחו שמעמדה במדינת הענק איתן ושלמכירות של מכשיריה במדינה יש השפעה משמעותית על שורת ההכנסות של החברה. זאת לאחר שבאחרונה פורסם דו"ח ממנו עולה שברבעון השני של 2015 דחקו והדיחו היצרניות המקומיות שיאומי (Xiaomi) ווואווי (Huawei) את אפל וסמסונג (Samsung) מפסגת היצרניות המובילות במכירות בסין.

לפי אפל, ביולי האחרון שברה החברה את השיא בהיבט של לקוחות המבצעים עסקות בחנות האפליקציות שלה ורשמה חיובים של 1.7 מיליארד דולר. החברה הוסיפה שהשיא הזה נשבר גם בהיבט המקומי בסין, עם המספר הגדול ביותר אי פעם של לקוחות יחידים.

כמו כן, הוסיפה החברה כי העבירה עד כה 33 מיליארד דולר למפתחים שהעלו אפליקציות ל-App Store, כששמונה מיליארד מהם הועברו בשבעת החודשים הראשונים של 2015 בלבד. לשם השוואה, לפי כשנה מסרה החברה שהסכום המצטבר עומד על כ-20 מיליארד דולר, כך שמדובר בקפיצה ענקית.

לפי דיווחים חיצוניים, סין הפכה למדינה בה מורידים הכי הרבה אפליקציות עבור מכשירי ה-iPhone, ועקפה אף את ארצות הברית, עם גידול של 30% ברבעון הראשון של 2015 לעומת מקבילו שנה קודם לכן. גם המספרים הראשוניים של הרבעון השני של 2015 מראים תמונה דומה: לפני נתונים של App Annie, סין מובילה מבחינת כמות הורדות מ-App Store, לפני ארצות הברית, יפן, בריטניה ורוסיה. מבחינת ההכנסות של אפל, ארצות הברית מובילה לפני יפן, אבל סין כבר במקום השלישי, כשהיא עוקפת את בריטניה ואוסטרליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים