אורי זהבי, DoIT: "אתגרי פתרון ה-BI שונים מבעבר, ומה שהיה נכון אתמול לא תמיד רלוונטי כיום"

"האתגר הוא להכיל את הדרישות ההולכות וגדלות מצד הארגון, אל מול הכלים המתחדשים ונפחי המידע הגדולים והמגוונים, והכול במסגרת התקציב הקיים", אמר זהבי, מנכ"ל החברה

אורי זהבי, מנכ"ל DoIT פתרונות מידע

"האתגרים העומדים כיום ביישום פתרון BI בארגון שונים לאין ערוך מאלה עימם התמודד הארגון בעבר, ומחייבים הבנה מעמיקה של ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בתחום", כך אמר אורי זהבי, מנכ"ל DoIT פתרונות מידע, המתמחה בפיתוח פתרונות מידע ניהולי ומתן שירותי ייעוץ בתחום מערכות המידע.

זהבי הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, והציג מבט עכשווי על תחום ה-BI ככלי בידי הארגון לנתח את המידע הרב שצבר, ולהגיע לתובנות עסקיות משמעותיות בפרק זמן קצר. הוא שיתף את שומעיו בניסיון המעשי הרב שלו, ושילב סיפורי לקוח רבים.

בדבריו הדגיש זהבי את הצורך להתמודד עם תנאי השוק המשתנים של היום: "קצב צמיחה מהיר, חידושים טכנולוגיים והתרחבות לתחומים עסקיים נוספים. אנחנו במצב בו להרבה מהארגונים יש פתרונות BI קיימים, המתרחבים ומשתפרים לאורך זמן".

במהלך ההרצאה נסקרו מתודולוגיות העבודה הנדרשות ביישום פתרון ה-BI, הכלים העומדים לרשותנו, וכן המגמות של "המעבר מ-BI תיאורי המציג 'מידע במנוחה' ל-BI אנליטי המציג 'מידע בתנועה' ומספק יכולות ניתוח בזמן אמת, ניבוי וחיזוי".

על פי זהבי, "למנמ"ר השפעה מכרעת על סיכויי ההצלחה של פתרון ה-BI בארגון ושרידותו לאורך זמן. עליו להפעיל מדיניות BI שקולה תוך התמודדות עם אתגרים מבית ומחוץ. פתרון ה-BI  הפך כבר מזמן לחלק מעמוד השדרה של מערכות המידע בארגון. כיום מנהלי מערכות מידע אינם שואלים האם צריך פתרון BI? אלא שואלים כיצד ניתן לשפר ולחזק את פתרון ה-BI הקיים".

"האתגר הוא להכיל את הדרישות ההולכות וגדלות מצד הארגון אל מול הכלים המתחדשים ונפחי המידע הגדולים והמגוונים, והכל במסגרת התקציב הקיים. מנמ"ר שיידע לרתום את הנהלת הארגון מצד אחד, ולהראות ROI עסקי ממשי מן הצד השני, יוכל לספק לארגון את אותן תובנות עסקיות נדרשות להשגת יתרונות תחרותיים בסביבה עסקית דינמית ומשתנה", סיכם זהבי את הרצאתו.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים