יבמ רוכשת חברה לניהול צילומים רפואיים במיליארד דולר במזומן

המערכות של הנרכשת מאפשרות לשפר ולייעל תהליכי טיפול, ובכך לסייע לרופאים בקבלת החלטות טובות יותר

יבמ

יבמ (IBM) תרכוש את מרג' (Merge Healthcare), ספקית של מערכות לטיפול ועיבוד צילומים רפואיים. היקף הרכישה עומד על מיליארד דולר במזומן.

המערכות של הנרכשת מאפשרות לשפר ולייעל תהליכי טיפול, באופן המציף ערך חבוי בצילומים רפואיים, ובכך לסייע לרופאים בקבלת החלטות טובות יותר.

יבמ תשלב את מערכות מרג' ביחידת המחשוב הקוגנטיבי שלה, ווטסון. בדרך זו יוכלו מחשבי ווטסון "לראות". מערכת המחשוב הקוגניטיבית של הענק הכחול תשלב בין יכולות ניתוח התמונה שפותחו במעבדות המחקר שלה, ובין נתונים ומידע המנוהלים במערכות ארכוב הצילומים הרפואיים של מרג'.

"דימות (Imaging) הוא מרכיב חיוני לאבחון יעיל ולשיפור הטיפול", אמר ברוקס אוניל, אנליסט ב-Dougherty, "אבל מה שהרבה יותר חשוב הוא לשתף מידע חזותי זה באיכות גבוהה, לטובת צמצום עלויות הטיפול והגדלת היעילות שלו".

הפלטפורמה הטכנולוגית של מרג' משרתת כיום יותר מ- 7,500 גופי רפואה בארצות הברית, כמו גם את רוב מוסדות המחקר הרפואי וחברות הפרמצבטיקה העולמיות. הענק הכחול מסר כי גופים אלה יוכלו להשתמש במערכת ענן הבריאות של ווטסון, על מנת להפיק ולגבש תובנות רפואיות חדשות, על בסיס ניתוח אנליטי של כמויות גדולות של צילומים ותמונות הדמיה, רשומות רפואיות, נתונים ממכשירי ניטור לבישים, וממקורות נוספים. זאת בסביבה המבוססת על תקן המידע הרפואי HIPAA.

זו הרכישה המשמעותית השלישית של יבמ בתחום הרפואה, והגדולה מכולן מאז הושקה יחידת פתרונות הבריאות של ווטסון, באפריל השנה.

הרכישה היא במסגרת האסטרטגיה של יבמ, החותרת לשילוב יכולות ניתוח אנליטי של תמונות ויכולות למידת מכונה מעמיקות, אל תוך פלטפורמת פתרונות הבריאות של ווטסון. כך, המערכת הקוגניטיבית של הענק הכחול מתקדמת מעבר לניתוח שפה טבעי, וזוכה ביכולות "לראות" תוכן צילומי על מנת לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות חדשות.

טיפול מותאם אישי לכל חולה

תמונות הדמיה רפואית מהוות את מקור המידע הצומח ביותר בנפחי הנתונים שלו בעולם הבריאות. חוקרי יבמ מעריכים כי צילומים רפואיים מהווים כבר כיום לפחות 90% מכלל המידע הרפואי, באופן היוצר שורת אתגרים מורכבים בכל הנוגע לטיפול בנתונים האגורים בהם.

כלים המסוגלים לסייע לרופאים בהפקת תובנות מצילומים והדמיות, מוגבלים כיום משמעותית בביצועיהם ומחייבים עדיין התייחסות ידנית ואבחון אנושי בהיקפים גדולים. עד היום, נותר הטיפול והניתוח של צילומים רפואיים כמעין "אי בודד" נפרד משאר הכלים המשמשים לאבחון רפואי, דוגמת רשומות רפואיות, בדיקות מעבדה, בדיקות גנומיות, ואחרים – הניתנים להצלבה ולניתוח אנליטי בכלים ממוחשבים.

יבמ תסתייע בענן האנליטי הרפואי של ווטסון כדי לנתח את נתוני צילומים אלה, ולאפשר הצלבה שלהם עם מכלול המידע הרפואי. הרופאים המשתמשים במערכת יוכלו לבצע השוואות אוטומטיות של צילומים חדשים עם צילומים קודמים, כמו גם עם אוכלוסיות חולים דומות, על מנת לאתר שינויים וחריגים. התובנות שייוולדו בתהליך זה, עשויות לסייע לספקי שירותים רפואיים בתחומי הרדיולוגיה, רפואת הלב, האורתופדיה, ורפואת העיניים – להתאים טיפולים מדויקים יותר וליישם גישות טיפול מותאם אישית לכל חולה.

כמה פרויקטים בתחום הניתוח האנליטי של תמונות מתנהלים כיום במעבדות המחקר של יבמ, ומצביעים על כיוונים בהם עשויה להתרחש התפתחות נוספת. בין השאר, בוחנים החוקרים דרכים בהן ניתן ללמד את ווטסון לסנן מידע קליני ותמונות הדמיה, על מנת לזהות במהירות חריגות מהנורמה ולגבש המלצות טיפול באופן שיצמצם את עומס העבודה המוטל על רופאים הנדרשים לצפות בכמויות גדולות של תמונות דימות רפואי.

על פי הענק הכחול, שילוב הכלים של מרג' עם יכולות הניתוח הקוגניטיבי של ווטסון, יסייע בתהליכי האבחון, הטיפול, והניטור של מגוון מחלות, לרבות סרטן, שבץ ומחלות לב. כלים משולבים אלה יאפשרו יישום טוב יותר של טיפולים ויתמכו בפיתוח גישות חדשות לשיפור בריאות האוכלוסיה, באמצעות אופטימיזיציה של טיפולים על בסיס מאגר נתונים רחב במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים