רשות המסים האמריקנית: מתקפת הסייבר הייתה גדולה משהערכנו

לאחר שבמאי השנה דיווחה הרשות על כ-114 אלף משלמי מסים אמריקנים שחשבונותיהם נפרצו במהלך ארבעה חודשים על ידי האקרים, חשיפה חדשה ומעודכנת מצביעה על 220 אלף נפגעים נוספים ועוד 170 אלף כישלונות פריצה

מתקפה גדולה משחשבו. IRS

ה-IRS, רשות המסים האמריקנית, הודיעה אתמול (ב') כי מתקפת הסייבר שנערכה בחודש מאי האחרון על מאגרי המידע במחשביה הייתה גדולה בהרבה משסברו תחילה, עם כמעט פי שלושה יותר משלמי מס שנפגעו מהפריצה ממה שסברו ההערכות הראשונות.

מוקדם יותר, במאי השנה, דיווחה הרשות על כ-114 אלף משלמי מסים אמריקנים שחשבונותיהם נפרצו במהלך ארבעה חודשים על ידי האקרים, ושאליהם הצטרפו עוד 110 אלף ניסיונות נפל לפריצה. חשיפה חדשה ומעודכנת מצביעה על 220 אלף נפגעים נוספים ועוד 170 אלף כישלונות פריצה, כך נמסר מרשות המסים.

הפורצים ניסו לחדור למידע אישי של משלמי מסים דרך אפליקציית האונליין של הרשות, המאפשרת למשתמשים גישה למידע שנשמר מפניות קודמות. המערכת הפרוצה נסגרה לשימוש לאחר חשיפת הפריצה במאי האחרון. "הרשות מאמינה שחלק מהמידע נאסף לצורך פניות כוזבות בתביעה להחזרי מס לשנת 2016", נמסר בהודעה של ה-IRS לציבור. הרשות הוסיפה והודיעה שבקרוב יישלחו מכתבים מטעמה למשלמי המסים על שקיים חשד כי חשבונותיהם נפרצו, בהם יוצעו להם מזהים אישיים חדשים ואמצעים אחרים לצורך ניטור חשבונם והשגת שליטה מלאה ומבוקרת על מצב הפניות לקבלת החזרי מס מטעמם מול הרשות.

עת נחשפה הפריצה במאי נמסר מטעם הרשות שכתוצאה מכך הוצאו אל הפועל כ-15 אלף החזרי-מס כוזבים שהסתכמו בסכום המוערך בכ-50 מיליון דולר. כעת בוחנים ב-IRS האם כתוצאה מהערכת היקפי הפריצה המעודכנים יחול גם שינוי בהיקף עלויות תביעות החזרי המס, ואולם הדבר דורש בדיקה אישית של החשבונות, ולכן הליך הפקת המסקנות יארך עוד זמן מה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים