גוגל דוחפת את Android One לאפריקה

החברה השיקה את פרויקט הטלפונים החכמים המוזלים שלה בקיץ שעבר, כאשר מטרתה הייתה להמשיך בהרחבת נתח השוק העולמי של אנדרואיד, אשר בלאו הכי מתגאה בכ-80% מהשוק, וכעת יגיע גם ליבשת השחורה

Android One

גוגל (Google) מקדמת את פרויקט הסמארטפונים במחיר-שווה-לכל-נפש שלה ומחילה אותו גם על היבשת השחורה. הפרויקט המכונה Android One עשוי לכבוש עכשיו גם את אפריקה, עת יושק בתחילה בשש מדינות ראשונות: ניגריה, שבה החל הפרויקט לפעול כבר אתמול (ג'), ובשבועות הקרובים גם במצרים, גאנה, חוף השנהב, קניה, ומרוקו.

Hot 2 הוא שמו של המכשיר הראשון שיושק במסגרת הפרויקט, תוצר של שיתוף פעולה עם Infinix מהונג-קונג. המכשיר פועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד 5 המכונה לוליפופ, אבל בגוגל מבטיחים שיזכה גם לטעם המרשמלו המתוק, ברגע שהגרסה החדשה תשוחרר.

גוגל השיקה את פרויקט הטלפונים החכמים המוזלים שלה בקיץ שעבר, תוך התכווננות לשווקים מתעוררים והגדרת יעד "חמשת המיליארדים הבאים" של משתמשי הטלפונים החכמים הפוטנציאליים. מטרתה המוצהרת של החברה הייתה להמשיך בהרחבת נתח השוק העולמי של אנדרואיד, אשר בלאו הכי מתגאה בכ-80% מהשוק. הטלפון החכם הראשון מסדרת Android One הושק בהודו בספטמבר 2014 והחל להיות מופץ בדצמבר גם באסיה, בבנגלדש, נפאל וסרי לנקה.

למכשיר הסמארטפון החדש שמציעה גוגל לאפריקה מפרט הכולל: מסך 5 אינץ' ברזולוציה של 720p, מצלמה 8 מגה-פיקסל ומצלמת סלפי קדמית של 2 מגה-פיקסל, ארבע ליבות מדיה-טק, 16 ג'יגה-בייט נפח אחסון וסוללה בהספק של 2,200 מיליאמפר/שעה. ללקוחות תוצע אפשרות לבחור בין מכשיר 1 ג'יגה-בייט לבן, שחור, אדום או כחול, שמחירו המפתיע עומד על כ-87 דולר, או במכשיר אשר לו 2 ג'יגה בייט, שישווק בצבע זהב בלבד, ושמחירו עדיין לא ברור. אולם יש להניח שגם הוא לא יטפס גבוה מדי.

כחלק מהפרויקט פועלת גוגל גם להוזלת חומרה לסמארטפונים באמצעות בחירה בספקים מורשים מטעמה, שימכרו את החלקים במחירים קבועים מראש. בכל הנוגע לתוכנה יזכו ספקיות מורשות לגישה ב-Play Store, להגדרת תכנים ואפליקציות שמתאימים במיוחד לאזור, וכמובן יבצעו המכשירים עדכוני אפליקציות אוטומטיים, כפי שקורה במכשירי ה-Nexus. לצורך קידום המכשיר באפריקה בישרה גוגל על מהלכים שונים שיתאימו מבחינת סגנון והוויה לאזור השיווק החדש, כמו למשל הרחבת שירות YouTube offline שלה לניגריה, קניה, גאנה, ומצרים בחודשים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים