אינטל רוצה "לשלוט" ברובוטים – בעזרת טכנולוגיה ישראלית

החברה הכריזה על התאמת טכנולוגיית RealSense לשפת הקוד הפתוח ROS, שמשמשת לשליטה ברובוטים ● את ההתאמה מוביל צוות ישראלי מאינטל חיפה

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, מציג את הרובוט Savoike. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) הודיעה בכנס המפתחים שלה, IDF 2015, שנערך בימים אלה בסן פרנסיסקו כי תבצע התאמה של טכנולוגיית ה-RealSense שלה לשפת הקוד הפתוח ROS, שמשמשת לשליטה ברובוטים.

מערכת ההפעלה, Robot Operating System בשמה המלא, תשתמש בטכנולוגיית ה-RealSense כדי לאפשר לרובוטים לנווט, כולל באופן אוטומטי, וכן לבצע פקודות שונות שמתייחסות להבנת הסביבה בה הם פועלים. את התאמת הטכנולוגיה למערכת ההפעלה מוביל צוות ישראלי בראשות גילה קמחי מקבוצת הפיתוח של המחשוב התפיסתי באינטל חיפה.

במהלך הכנס הציג המנכ"ל, בריאן קרזניץ', רובוטים מרקדים בצורת עכבישים, שהשליטה בהם מבוצעת באמצעות מחוות. כך, לדוגמה, הוא העיר אותם ממצב התנומה שלהם באמצעות הנפת יד ולאחר מכן השתמש בידיו כדי לתת פקודות – אליהן הרובוטים הגיבו בהתאם. כמו כן, הוא הציג את Savoike – רובוט עוזר אישי שיכול, למשל, להגיש מים, בעזרת הטכנולוגיה שפותחה בישראל.

לפי החברה, מדובר במאמץ שהיא עושה לגרום למפתחים לחשוב באופן יצירתי יותר, תוך שימוש בטכנולוגיות ובמעבדים שלה גם במכשירים שאינם שייכים למשפחת ה-PC. "השאלה הגדולה ב-IDF השנה היא: מה אתם תפתחו? מה תביאו לעולם?", אמר קרזניץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים