Fallout Shelter: משחק ניהול או הממתק הממכר של הקיץ?

קבלו את הפרק הרביעי בסדרת המשחקים המפורסמת, אך הפעם הוא מיועד למכשירים ניידים ● והנה אזהרה מראש - התמכרות קשה לפניכם, וכל זאת בעודכם תקועים במקלט אטומי וצריכים לדאוג לקיומה של קהילה שלמה

מי שאין לו חיים שיצביע. Fallout Shelter

סדרת משחקי Fallout הפכה כמעט מהרגע הראשון ללהיט. התמה המרכזית של הסיפורים בכל אחד מפרקי הסדרה, להוציא אחד, הייתה על בחור צעיר שיוצא ממקלט אטומי בארצות הברית, Vault בשבילכם, ומגלה שהעולם בחוץ שהושמד במלחמה אטומית, דווקא די מלא חיים. הוא פוגש ממוטציות אכזריות של חיות, דרך אנשים שחיים בקהילות חדשות שהתפתחו על פני האדמה בערים קטנות, ועד חבורות של פושעים ואנשי צבא. כי אם יש אנשים שחיים בקהילות יש כמובן גם מי שרוצה לשלוט בחייהם, והכל מתנהל בעולם ענק שכולל עשרות מקומות לביקור וגם מאפשר לכל אחד לבחור את הדרך בה הוא מנהל את ההרפתקה שלו.

כעת, לקראת צאתו של הפרק הרביעי בסדרה, שחררה המפתחת שלו, Bethesda, משחק נוסף שמיועד למכשירים ניידים שלוקח את השחקנים צעד אחד משמעותי אחורה בזמן, לימים בהם האנשים ניהלו את חייהם עמוק בתוך המקלטים. הוא הופך את השחקנים למפקחים, Overseers, אלה שאחראים לניהול של המקלט ואנשיו, כשהמטרה היא כמובן להפוך אותו למקום של קהילה של דיירים שמחים ומאושרים.

Fallout Shelter הוא משחק ניהול מסוג המשחקים שקל מאוד ללמוד את הבסיס שלהם, אבל קשה מאוד להתמחות בהם. בנוסף, ואולי בעיתוי הנכון ביותר של סוף הקיץ וחופשות אחרונות, הוא גם באופן מפתיע למדי ממכר, בעיקר אם חושבים על כך שמדובר למעשה במשחק ניהול. אם תעברו את השלב הראשון, עד מהרה אתם תגלו את עצמכם מריצים אותו באופן קבוע בטלפון או בטאבלט שלכם, וקופצים בכל כמה דקות לראות מה קורה, וכן, אני יודע שאני קצת רותם כאן את הסוסים לפני העגלה.

הדבר הראשון שיזהו חובבי הסדרה הוותיקים הוא הדמויות. Fallout Shelter מפיח חיים בדמויות המתגלות במהלך המשחקים הקודמים בסרטוני וספרי ההדרכה שמוצאים במקומות שונים, תוך שמירה מדויקת על הגרפיקה שמלווה אותם במשחקים האלה. לכל אחת מהדמויות הללו יש דירוג SPECIAL, שהוא ראשי תיבות של התכונות החשובות להתנהלות במקלט. S, לדוגמה, זה קיצור של Strength (כוח), C זה קיצור של Charisma (כריזמה) ואילו L זה קיצור של Luck (מזל). למה זה חשוב? כי אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות במשחק זה להתאים את המתגוררים לחדרים השונים שבונים. הכוח חיוני לתחנת הכוח, הכריזמה חשובה לתחנת הרדיו שבונים כדי למשוך עוד אנשים מהשממה, ומזל חשוב מאוד בכל היבט של הפעילות.

המטרה היא כמובן לבנות את כל המתקנים ההכרחיים, כשאפשר לשפר אותם לאורך הזמן – בחלק מהמקרים ניתן לחבר עד שלושה חדרים כדי לשפר תוצאות ושתמיד יהיה מספיק חשמל, אוכל, מים ותרופות כדי לקיים את המתגוררים במקלט. הדמויות משתפרות עם הזמן תוך כדי עבודה, והן מרוצות יותר אם הן עובדות בחדר שמתאים ל-SPECIAL שלהם, ויחד עם שדרוג החדרים אפשר לייצר תוצאות טובות יותר, וזה חשוב כי מספר האנשים במקלט הולך וצומח עם הזמן וכך גם מספר חדריו.

כמובן שלאורך הדרך יש תקלות: שריפות, פלישות של שודדים מבחוץ, פלישות פנימיות של מקקי ענק רדיואקטיביים ועוד. בכל זאת צריך לטפל מהר ככל האפשר, אחרת המתגוררים נפגעים ובסופו של דבר, אם אין מספיק אוכל ותרופות, הם גם יכולים למות – ואז עם כסף, או בעצם פקקי Nuke Cola, ניתן להחיות אותם.

בנוסף ניתן לצייד את הדיירים בנשקים ובחליפות מיוחדות שמעניקות בונוסים שונים לתכונות ה-SPECIAL. איך משיגים אותם? שולחים אנשים למסעות חיפוש בשממה. אם הם נשארים בחיים הם בדרך כלל חוזרים עם פקקים, נשקים וחליפות וגם צוברים ניסיון. את מי לשלוח? בהתחלה כדאי מאוד את אלה שיש להם מזל גבוה, אחר כך כבר יכולים להיות כל מי שתבחרו.

הגרפיקה של המשחק נהדרת, במיוחד עבור משחק שהוא לכאורה מתנהל על שטח קטן. אפשר לבחון כל אחד מהחדרים ממש מקרוב, על גבי מסך מלא, אפשר לבחון את כלל המקלט במבט אחד או במבטים תלת-מימדיים שונים, ואפשר ללחוץ על כל אחד מהמתגוררים כדי לראות מה מצבו, מה הוא נושא עמו, ואז גם לגרור אותו לחדר אחר. ודרך אגב, ממש אי אפשר לפספס כשרוצים לבדוק מה מצבו של מתגורר: הפנים שלו אומרות הכל. הן במיוחד הופכות לשמחות שגוררים גבר ואישה אל אזור המגורים, עם עדיפות לכאלה שיש להם כריזמה גבוהה, ואז אחרי תהליך חיזור קצר יותר או פחות, השניים נעלמים אל מאחורי הקלעים. מאוחר יותר הם חוזרים חזרה כשהאשה בהריון. עוד זמן מה ויש תינוק חדש, ובהמשך הוא הופך כמובן למבוגר שתורם לחברה הכללית.

כאמור, וכאן אני מחזיר את העגלה למקומה, מדובר במשחק ניהול שלדעתי האישית הוא אחד הטובים ביותר, אם לא הטוב ביותר, שקיים למכשירים ניידים. הוא כולל גם מדריך קצר בהתחלה שמאפשר ללמוד את הבסיס החיוני, כך שקל מאוד לצלול לתוכו. רק אל תתלוננו אם תתקשו לשחות החוצה.

להורדה מ-Apple Store לחצו כאן.
להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים