בגלל ערך על קנאביס: נחסמה גישה לוויקיפדיה ברוסיה

הרשויות ברוסיה חסמו את הגישה לאנציקלופדיה המקוונת בשל מידע על ג'אראס, אך כעבור כמה שעות החסימה בוטלה בטענה כי המידע "הבעייתי" נערך, למרות שגולשים מדווחים אחרת

בעברית כן, ברוסית לא? ויקיפדיה

ספקי אינטרנט ברוסיה חסמו שלשום (שני) למשך כמה שעות גישה לאתר ויקיפדיה באנגלית מתוך המדינה. זאת, לאחר שהרגולטור במדינה הורה להם לעשות כן בשל ערך על ג'אראס, חומר המופק מצמח הקנאביס, שלפי בית המשפט הוא כולל מידע אסור בנושא. המחלוקת התפשטה לכדי סערה במדינה ואף מחוצה לה.

גולשים רבים במדינת הענק דיווחו ביום שני כי הגישה לאנציקלופדיה המקוונת נחסמה. למחרת רוסיה ביטלה את החסימה בטענה כי המידע "הבעייתי" נערך. עם זאת, גולשים מקומיים מסרו כי המידע בערך המדובר לא השתנה, אלא רק הכותרת.

אין זו הפעם הראשונה שהרשויות ברוסיה מפעילות צנזורה באינטרנט. בתחילת החודש, מוסקבה אסרה גישה לרשת החברתית "רדיט" לאחר שפורסמו בה עצות לגידול פטריות הזיה. באחרונה אף נחקקו ברוסיה חוקים שלפיהם הרשויות יכולות להורות על חסימת גישה לאתרים המפרסמים מידע על אודות סמים או התאבדות. זאת ועוד, בעבר התעוררה סערה במדינה לאחר שנחסמה גישה לאתרי אופוזיציה ולבלוגים של מתנגדי השלטון.

בנובמבר 2014 הצהירה מוסקבה כי החלה לעבוד על "גרסה משלה לוויקיפדיה". זאת, מאחר שלטענת הקרמלין המידע שמובא באנציקלופדיה המקוונת על רוסיה והחיים בה איננו מהימן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים