כיצד הפכה השקעה בפייסבוק את בונו לכוכב הפופ העשיר בעולם?

כבר לפני כשש שנים רכש הזמר 2.3% ברשת החברתית המצליחה באמצעות קבוצת ההשקעות שבה הוא שותף ● בעבור חלקו הקט שילם 56 מיליון ליש"ט, שכיום נאמדים, על פי דיווחים, בכ-940 מיליון ליש"ט

בונו. צילום: BigStock

השיר המפורסם ONE של U2 מקבל משמעות חדשה לגמרי עכשיו, כשמסתבר שהשקעה נבונה של בונו, סולן הלהקה, הניבה לו תשואה לא פחות ממדהימה – בשש שנים הרוויח בונו יותר מכל מה שהרוויח לאורך כל הקריירה המוזיקלית המאוד מצליחה שלו. ההכנסה המרשימה מציבה אותו כאמן הממוקם בראש רשימת כוכבי הפופ העשירים בעולם, עם רווחים בשווי של כמעט מיליארד ליש"ט אותם צבר בזכות ההשקעה הסופר-נכונה בפייסבוק (Facebook).

המהלך של בונו הביא לכך שהזמר האירי עקף את סר פול מקרטני, שירד למקום השני ברשימה עם הון אישי המוערך בכ-730 מיליון ליש"ט "בלבד". מאחורי שני הסטארים הבריטים מדשדשת במצעד אמני הפופ העשירים בעולם מדונה, עם 520 מיליון ליש"ט בלבד.

כבר לפני כשש שנים רכש בונו 2.3% ברשת החברתית המצליחה. הוא עשה זאת באמצעות אלוויישן פרטנרס (Elevation Partners) – קבוצת ההשקעות שבה הוא שותף. בעבור חלקו הקט בפייסבוק שילם בונו 56 מיליון ליש"ט, שכיום נאמדים, על פי דיווחים, בכ-940 מיליון ליש"ט. ובכל זאת, ולצערו המסוים של בונו, דווקא המיזם החברתי שלו ושל אשתו, אלי היוסון – חברת הביגוד אדון אפרל (Edun Apparel), שייסדו השניים ב-2005, התומכת ומקדמת סחר הוגן, ושאפילו ריהאנה התגייסה להשתתף בתצוגת קולקציית האביב האחרונה שלה כשזו התקיימה בניו יורק – צבר עד סוף דצמבר האחרון הפסדים בהיקף 42 מיליון ליש"ט. אבל בונו לא נרתע מההפסד ובאתר האינטרנט של אדון אפרל פורסמה התגובה: "אנו משוכנעים שניהול עסקי נכון, כמו זה הנוכחי, יצליח לבסס בסופו של דבר מותג מצליח".

בהזדמנות זו ניתן בהחלט לציין עוד One billion הקשור לפייסבוק, ושאוזכר אתמול (א'), עת ציינה הרשת מיליארד משתמשים ביום אחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים