פלאפון: ההכנסות ירדו ב-15%; הרווח הנקי צנח ב-54%

החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות בסך 721 מיליון שקלים ורווח של 49 מיליון ● הירידות נבעו בעיקר מהמשך התחרות הרבה בענף ● פלאפון עצרה את מגמת נטישת המנויים

גיל שרון, היו"ר המיועד של גולן טלקום. צילום: יונתן בלום, יח"צ

פלאפון סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי. בדומה לחברות סלולר אחרות, הסיבה לכך היא המשך התחרות הרבה בענף.

הרווח הנקי של פלאפון צנח ברבעון ב-53.8% ל-49 מיליון שקלים. ההכנסות פחתו במהלכו ב-14.5% ל-721 מיליון. מתוכן, ההכנסות משירותים קטנו ב-19.3% ל-502 מיליון שקלים, בין היתר עקב ירידה של 52 מיליון בהכנסות משירותי אירוח, בעקבות הפסקת ההתקשרות עם HOT Mobile בסוף דצמבר אשתקד. בנוסף, חלה שחיקת תעריפים כתוצאה מהתחרות המוגברת וממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר. כמו כן, ההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו ב-0.9% ל-219 מיליון שקלים.

הרווח התפעולי צנח ב-58.3% ל-53 מיליון שקלים, ה-EBIDTA קטן ב-31.5% ל-159 מיליון וה-EBIDTA השולי הסתכם ב-22.1%.

בנוסף, יצוין כי פלאפון הצליחה לעצור ברבעון את נטישת המינויים ואף הגדילה אותו בכ-1,000 איש – כ-2.566 מיליון מנויים בסוף הרבעון השני לעומת כ-2.565 מיליון בסוף הרבעון הראשון.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר היום (ב') כי "המשכנו להתמקד בשימור הלקוחות, תוך שמירה על נתח השוק והמשך התייעלות תפעולית. התמקדות זו באה לידי ביטוי בשמירה על מצבת המנויים. ברבעון הנוכחי ביצענו מספר מהלכים, בהם חתימת עסקת רכישת פעילות YouPhone, שתאפשר לנו להגדיל את מצבת המנויים של החברה. בנוסף, העמקנו את אחיזתנו בשוק ה-PrePaid והשקנו בסוף אפריל תוכניות שאפשרו לנו לגייס יותר מנויים ברבעון. בזכות מהלך זה הצלחנו, בפעם הראשונה מזה מספר רבעונים, לבלום את הנטישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים