מיקרוסופט מתגברת על שמונה שנות מאבק על זכויות פטנטים

לאחר מאבק ארוך פסקה נציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית שהטלפונים של נוקיה אינם פוגעים בזכויות לטלפונים הניידים שפיתחה אינטר-דיגיטל והסירה את הסכנה שריחפה על החברה בכל הנוגע למכירת המכשירים

מיקרוסופט. צילום: Bigstock

עוד פרק מפתיע משהו בסכסוכי הענקים בשוק הסלולר נרשם השבוע – לאחר שמונה שנים של מאבקים פסקה ה-ITC, נציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית, שהטלפונים של נוקיה (Nokia) – כעת בבעלות מיקרוסופט (Microsoft) – אינם פוגעים בזכויות הפטנטים בטכנולוגיית ה-3G לטלפונים ניידים שפיתחה חברת הטכנולוגיה האמריקנית אינטר-דיגיטל (InterDigital). הקביעה הסופית מנעה את סכנת ההורדה מהמדפים שאיימה על זכותה של מיקרוסופט למכור רבים ממכשירי הטלפון הניידים שלה בארצות הברית, כולל מכשירי ה-Lumia החדישים והזולים שלה.

תביעתה של אינטר-דיגיטל, המפתחת תוכנות ושבבי תקשורת אינטרנט אלחוטי, להסיר את מכשירי הנוקיה שלטענתה הפרו את זכויות הפטנטים שלה, ולפצות אותה על הפרה זו ועל הוצאות המשפט, נדמתה כעומדת להצליח לאחר שבאפריל האחרון פסק שופט שאכן חלה פגיעה מצד מיקרוסופט בזכויות הפטנטים של אינטר-דיגיטל. ואולם, באופן מפתיע, כעת נדחתה התביעה, כאמור. מיקרוסופט כמובן אסירת תודה על הפסיקה החדשה, שהיא למעשה רק עוד חלק ממסכת מפגשים ארוכת שנים בבתי משפט, וזאת לאחר שרק לאחרונה תבעה מיקרוסופט עצמה את אינטר-דיגיטל בגין ניהול רישוי פוגעני.

אינטר-דיגיטל מנסה מצידה לשדר עסקים כתמיד ולא להפגין רגשות בנוגע לפסיקה האחרונה, שלטענתה לא תפגע בה באמת בשל העובדה שהמותג "נוקיה" בלאו הכי כבר לא זוהר ופופולרי כבעבר (שמונה שנים הן בהחלט פרק זמן מכובד שבו השתנו לא מעט נתונים בשוק הסלולר הסוער). זה אמנם נכון, אבל סביר שהציפייה לפיצויי ענק בגין הצלחה בתביעה, שהתגלתה כנכזבת, בכל זאת פוגעת ב-InterDigital, אם לא רגשית או כלכלית אזי לפחות באופן סמלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים