אינטל: מעבדי Skylake – קפיצת הדרך הגדולה ביותר אי פעם?

לפי החברה, המעבדים החדשים מציעים עד פי שניים וחצי ביצועים, עד פי שלושה חיי סוללה, וכן זמן התעוררות מהיר יותר פי ארבעה

מעבדי ה-Skylake של אינטל

אינטל (Intel) משיקה היום (ד') באופן רשמי את מעבדי ה-Skylake, מעבדי הדור השישי של משפחת ה-Core שמיוצרים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר. בתערוכת IFA 2015 הכריזה החברה שמדובר במעבדים שמציעים את קפיצת הדרך הגדולה ביותר אי פעם, וזאת בהשוואה לדור הקודם של מעבדי ה-Broadwell. משפחת מעבדים זו גם פותחה בהובלת מרכז הפיתוח של החברה בחיפה, לראשונה מאז השיקה אינטל את מעבדי ה-Sandy Bridge.

לפי החברה, המעבדים החדשים מציעים עד פי שניים וחצי ביצועים, עד פי שלושה חיי סוללה, וכן זמן התעוררות מהיר יותר פי ארבעה לעומת ניידים שנמכרו בשוק ב-2010. זה גם השוק אליו היא מכוונת. לפי נתונים שסיפקה, ביצעה אינטל מחקר ממנו עולה שכיום יש בעולם כ-600 מיליון מחשבים שהינם בני חמש שנים ויותר, והיא כמובן מקווה שהם ירצו לשדרג אותם עכשיו בזכות הקפיצה הגדולה בביצועים.

החברה מתכוונת להשיק בחודשים הקרובים כ-48 מעבדים במשפחה החדשה, שמחולקים על פני ארבעה סגמנטים ומפוזרים על פני מרחב גדול של צריכות כוח, החל מ-4.5 וואט ועד 91 וואט, כשכולם מבוססים על אותה ארכיטקטורה. ארבעת סגמנטים הם: סדרת ה-U, שהם מעבדים המיועדים לשימוש במחשבים ניידים סטנדרטיים, מחשבי הכל-כלול, שניתנים לניוד ומחשבי מיני;  מעבדי ה-H, שמיועדים למחשבים ניידים שמציעים עוצמה רבה וכן לתחנות עבודה ניידות; מעבדי סדרת ה-S, שמיועדים בעיקר לשימוש במחשבים נייחים; והסדרה הרביעית היא ה-Y, שמיועדת בעיקר למחשבי 2-ב-1 עם מסך נתיק.

"הדרישה לסדרת ה-Y הגיעה אלינו כבר תוך כדי עבודה, ודרשו מאיתנו להגיע לביצועים גבוהים בהספקים מאוד נמוכים", סיפרה שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית וראש הצוות שפיתח את המעבדים החדשים. "אני חייבת לומר שבהתחלה היו אצלנו כאלה שאמרו שזה בלתי אפשרי, אבל עובדה שזה כאן, והכל בזמן התכנון. כשהגיעו הרכיבים הראשונים למעבדה, והראו לי משחק עם ביצועים גבוהים והספק נמוך אז שאלתי הרבה שאלות כדי לוודא שאני באמת רואה את השבב ולא עושים לי ספקולציות כאלה או אחרות".

מעבדי סדרת ה-Y ימותגו כדור השני של מעבדי ה-Core M. לראשונה גם החליטה החברה לחלק גם את הסדרה זו למשפחות משנה, בדומה למעבדי ה-Core i ומעבדי ה-Atom X, והיא תחלק את המשפחה הזו ל-Core m3, ל-m5 ו-m7 כדי להדגיש את הפרשי הביצועים. לדברי וייס, ה-Core m7 יספק ביצועים טובים יותר לעומת הטאבלטים החזקים ביותר כיום בשוק, "כולל ה-iPad Air".

אחת הנקודות אליהן מקפידים אינטל לכוון, היא השיפור של השבב הגרפי המשולב במעבדי ה-Skylake. "המעבדים החדשים מציעים קפיצה מאוד משמעותית בהיבט הגרפי, וזה עוד לפני ההשקה בהמשך של שבבי ה-Iris וה-Iris Pro שכבר משתווים לכ-80% מהכרטיסים הגרפיים הנפרדים שנמכרים כיום בשוק", אמר בנושא רוני פרידמן, סגן נשיא בכיר באינטל, קבוצת תכנון הפלטפורמות. "מדובר בשיפור מדור לדור של עד 30%, ועד 40% אם בודקים את ההיבט של גרפיקה תלת מימדית".

פרידמן התייחס גם למערכת העסקית. "היא כוללת טכנולוגיות אבטחה חזקות יותר, ואחת מהן היא True Key שמשמשת לצורך זיהוי רב משתנים שעוזר לזיהוי טוב יותר של המשתמש, וגם עושה את זה בצורה שאחר כך הפריצה תהיה הרבה יותר יותר קשה", הוא אמר. " יש גם טכנולוגיות שעוזרות למנוע כל מיני התקפות וירוסים כמו הצפת חוצץ, מה שהופך את Skylake לעסקים בטוחה ויותר מאובטחת".

פלטפורמה עסקית חדשה נוספת שהוצגה היא Intel Unite שמיועדת לשיתוף פעולה וניהול, ולפי פרידמן היא מאפשרת שיתוף פעולה ומסמכים בצורה קלה ומאובטחת יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים