מהי המטרה לשמה החליטו כל ענקיות הטכנולוגיה לאחד כוחות?

אמזון, גוגל, מיקרוסופט, סיסקו, אינטל, מוזילה ונטפליקס החליטו לשים יד אחת, לתת מנוחה לתחרות ולעבוד כולן יחד כדי ליצור שירות טוב יותר ולייעל את השימוש בטכנולוגיית וידיאו בכל פלטפורמה שימושית כיום ● אנחנו תמיד בעד אחוות חברות

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco), אינטל (Intel), מוזילה (Mozilla) ונטפליקס (Netflix) – כל אלו מתאחדות בברית שמטרתה זירוז טיוב טכנולוגיית הדור הבא של הווידיאו ברשת.

ענקיות הטכנולוגיה מציגות שיתוף פעולה נדיר, כשהיעד הוא להצליח לייצר בתוך שנה-שנתיים, עד 2016-2017, אופטימיזציה של שידור וידיאו בדחיסה, לצורך ייעול השימוש בטכנולוגיית וידיאו בטלפונים החכמים, במחשבים הנייחים והניידים, באמצעי הסטרימינג השונים, במשחקי וידיאו וכמובן – בטלוויזיה.

למרות שאולי לא הטרחתם את עצמכם מעולם לנושא הלא ממש מובן של דחיסת וידאו, הרי שלבטח כן תמצאו עניין באפשרות להפעלה ולהורדה מהירה יותר של סרטי וידיאו שיראו טוב יותר בעת הצפייה בהם.

דחיסת וידיאו משופרת ומשודרגת תסלול את הדרך לקבלת תוצרים בדמות סרטי וידיאו באיכות טובה בהרבה, שמשמעם – יותר פרטים, טווחי צבע רחבים יותר וקונטרסטים מגוונים יותר בטווח שבין הבהירים לכהים. בנוסף תמטב דחיסת וידיאו מתקדמת באופן מהותי את איכותם של שידורי הספורט ומשחקי הווידיאו, עת תאפשר להציג יותר פריימים בכל שניית צפייה נתונה.

אמנם העיסוק באופטימיזציית טכנולוגיית דחיסת הווידיאו לא פסק מעולם ומיטב המוחות שוקדים עליו ממש עכשיו, הפעם עושה רושם כי ההבדל הוא במוטיבציה. ברית הענקיות החדשה נועדה בעיקר לצורך עקיפת שדה המוקשים הכרוך ברישוי פטנטים, שקיבע במשך שנים שימוש בטכנולוגיה שנדמתה כטובה ביותר, ושאף הכתיב את מספר המשתתפות בפיתוח הטכנולוגיה של הדור הבא. העובדה שלאור איחוד הכוחות יפעלו מיקרוסופט וגוגל, כמו גם מוזילה, מאותו צד של המתרס ומאותם האינטרסים, משמעה שבמקרה הנדון סיכוייה של הטכנולגיה להתמטב בהצלחה גדולים בהרבה הפעם.

"מטרת הברית היא לוודא שקצב הפיתוח של טכנולוגיית דחיסת הווידיאו ישמור על סנכרון מול כל טכנולוגיות הווידיאו המתפתחות כל העת", אמר מט פרוסט, האחראי הראשי לנושא השותפויות בצוות המדיה של Google Chrome. לצורך תמיכה בשירותי הסטרימינג ובטכנולוגיית שיחות הוועידה בווידיאו של ימינו, כמו גם בכל טכנולוגיה עתידית – כמו למשל וידיאו כדורי המותאם לאוזניות מציאות מדומה – חייבים תקני הווידיאו ויכולות הטכנולוגיה בתחום להתפתח במהירות רבה בהרבה מזו שראינו בעשר השנים האחרונות, סיכם פרוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים