האם העדכונים החדשים של Google Docs ייאלצו אותנו לעבוד על מבטא טוב יותר?

העדכון החדש שנערך לשירות מאפשר להקטין את הצורך בהקלדה - תכונה נוחה מאין כמוה בעת שימוש במסכי הניידים הקטנים, או אפילו לוותר עליה לגמרי ● הכול בזכות פיצ'ר הזיהוי הקולי החדש, הכולל תרגום

הכל חסום. Google Docs

עוד חזית במלחמת העתיד תיפתח ביום רביעי הבא, עת תחשוף גוגל (Google) חלק מהחידושים שיכיל העדכון הבא של ה-Google Docs. הזיהוי הקולי החדש יאפשר את מה שמכנה גוגל "הקלדה קולית", תכונה חדשנית שבמידה שתעבוד היטב עשויה לעשות את החיים לקלים יותר בעבור רבים.

ההקלדה הקולית תתמוך אמנם כבר מתחילת דרכה ב-40 שפות, ואולם בגוגל מזהירים בחצי חיוך כי אין ודאות שהיא תזהה מבטאים. לצורך השימוש בתכונה החדשה של Google Docs כל מה שיתבקש המשתמש לעשות הוא ללחוץ על כפתור המיקרופון ולדבר. בהשקת הפיתוח החדשני עוקפת אמנם גוגל את תוכנת האופיס של מיקרוסופט (Microsoft), אבל מאחר שבאופיס קיימת כבר האופציה לזיהוי דיבור (speech recognition), הרי שניתן להניח כי מיקרוסופט לא תשתהה במיוחד עם אספקת אופציה דומה משלה.

גוגל, אשר השיגה הכרה והוקרה מוקדמות יותר בכך שאפשרה שיתופי פעולה צוותיים ב-Docs, הוסיפה בעדכון העתידי גם לחצן "צפה בשינויים החדשים" (“see new changes”), שמאפשר למשתמש לראות את כל העריכות או התוספות שנעשו במסמך המשותף כשהצוות עבד עליו בזמן שהמשתמש נעדר. "הרעיון הוא שיצירת מסמך תהיה דומה לקשירת שיחה", הסביר ריאן טאבון, מנהל מוצר בכיר ב-Google Docs למגזין פורצ'ן (Fortune).

אפליקציית המסמכים של גוגל תתחדש גם באנדרואיד (Android) עם ממשק משתמש ממורק וזורם יותר ועוד מיטובים מוצלחים, כמו למשל אופציה נוספת בחיפוש שתאפשר למשתמש להדגיש טקסט המקושר לטבלאות או לגרפים ולשדך נושאים רלוונטיים ביתר קלות. וגם כאן, כמו באופציית ההקלדה הקולית, מדובר על תכונה מבורכת בהתחשב בכך שהתעסקות עם מסמכים מורכבים בטלפון הנייד אינה פשוטה כל כך למי שלא נולד עם הנייד ביד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים