גוגל מחזרת אחרי סין עם חנות אפליקציות חדשה

בשנת 2010 הפסיקה החברה בפתאומיות כל פעילות בשוק הסיני עקב אירועים כאלה ואחרים ● חמש שנים חלפו מאז, המדינה האדומה הפכה ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים חכמים, והיעדרה של ענקית החיפוש בולט במיוחד

לא כל אפליקציה מותרת בה. סין. צילום אילוסטרציה: BigStock

מגעים המתנהלים בין גוגל (Google) לבכירים בממשל הסיני וליצרניות מובילות בסין עשויים לאפשר את חזרתן של חברות האינטרנט הבולטות לזירה הסואנת של המדינה בעלת הכלכלה השניה בגודלה בעולם. על הכוונת – השקת חנות אפליקציות אנדרואיד (Android) חדשה!

כבר למעלה משנה שגוגל עובדת על פיתוח גרסה ל-Play app store שלה, שתכלול אך ורק אפליקציות ושירותים שזכו לחותמת ולאישור הממשל הסיני, כך מספרים יודעי דבר. חנות האפליקציות המדוברת תגיע כשהיא כבר מותקנת על טלפונים ניידים חדשים, שיפעלו על מערכת אנדרואיד מורשית של גוגל, ושייווצרו במיוחד בעבור פלח השוק הסיני.

בדיווח, שפורסם באתר הטכנולוגיה The Information, נאמר כי אחד ממקורות המידע הוסיף שגוגל מקווה שהסמארטפונים החדשים יהיו מוכנים ויוצעו למכירה כבר עד תום השנה הנוכחית, למרות שעדיין לא ברור אם אכן תוכל לעמוד ביעד הזה, שכן היא נזקקת לרישוי מטעם השלטונות ולא ידוע אם כבר קיבלה את הזכויות להפצת המכשירים או שטרם חלה התקדמות במגעים בכיוון.

כזכור, בשנת 2010 הפסיקה גוגל בפתאומיות כל פעילות בשוק הסיני, וזאת לאחר מספר מתקפות סייבר על משתמשי Gmail, וחילוקי דעות עם הממשל הסיני בנושא צנזורה על התוצאות שמניב מנוע החיפוש של גוגל בעבור אזרחי המדינה. בזמנו נתגלעו ויכוחים פנים-חברתיים בנוגע לאפשרויות ההשפעה של החברה באם תישאר לפעול בסין, ולהשלכות נטישת השוק הסיני.

רק חמש שנים חלפו מאז, אבל כיום הפכה סין לייצרנית הגדולה בעולם של טלפונים חכמים, והיעדרה של גוגל בולט במיוחד על רקע נוכחותה הפעילה של היריבה המיתולוגית שלה, אפל (Apple) בסביבה האדומה. סרגיי ברין, ממייסדיה של גוגל, היה אחד מראשוני המבקרים של הממשל הסיני בשנת 2010. אבל לפני כשנה צוטט אפילו ברין, שפרש לאחרונה מפעילות יומיומית בחברה, כשהוא מצהיר שגוגל מחויבת לשרת את השוק הסיני באופן הטוב ביותר שתוכל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים