ד"ר גוגל לשירותך

היפוכונדרים ואנשים שמעוניינים לשגע את הרופאים שלהם - שימו לב! מעכשיו תוכלו לאבחן את עצמכם דרך ענקית החיפוש, שיצרה במיוחד עבורכם מנוע חיפוש רפואי עם מעל ל-900 מחלות שהוגדרו בו בשיתוף עם מומחים לרפואה

אבחן את עצמך. השירות החדש של גוגל. צילום: BigStock

מנוע החיפוש הרפואי של גוגל (Google), הנקרא Google's health conditions feature, מציע לגולשים לדעת יותר על מצבים בריאותיים הטורדים את שלוותם, באמצעות אינפורמציה מקצועית שהוזנה בו אודות 900 מחלות חדשות, וזאת על-מנת שמשתמשים יוכלו לאתר בנקל מידע בנושאי בריאותם, עוד בטרם הגיעם למרפאה.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נעזרים באינטרנט כדי לאבחן באופן עצמאי תסמינים בריאותיים שפוקדים אותם. בעבר כבר יצאו רופאים רבים בקריאה מעט נואשת לפציינטים לוותר על הנוהג לאבחן את מקור החולי שלהם בכוחות עצמם, כיון שהדבר מייצר לעיתים חרדות ומועקות שווא. ואולם גוגל, עושה רושם, פחות מתעניינת ברופאים ויותר מתעניינת בגולשים – מתוך קריאת המצב ובשל העובדה שחיפושים אחר מידע רפואי בגוגל הפכו לנפוצים יותר ויותר, הכריזה החברה לאחרונה שמעכשיו יהיה החיפוש אחר מידע רפואי אפילו נוח וקל יותר, וזאת מכיון שהיא השיקה מנוע חיפוש המיועד אקסקלוסיבית לצורכי אינפורמציה בריאותית.

יותר מ-900 מצבים רפואיים הוגדרו במנוע החיפוש הרפואי, כך שהמידע אודותיהם יקפוץ בחלונית מיוחדת, באם יחפש הגולש סימפטומים שעלולים להצביע על אחת המחלות המסוימות. מעבר לפירוט אודות המחלה החשודה, יקבל המחפש גם מידע אודות דרכי הטיפול בה וההתמודדות איתה. את המידע שיתקבל ניתן יהיה להוריד כקובץ PDF למחשבים או לניידים, וכך יוכלו החולים להגיע אל הרופא כשהם כבר מצוידים באבחון ובהמלצות לטיפול תרופתי הולם. בין השאר הוכנסו למנוע הרפואי פרטיהן של מחלות נפוצות כגון צינון או שפעת לצד מחלות אקזוטיות נדירות כמו קדחת דנגי.

גוגל הודיעה כי לצורך הזנת האינפורמציה הרפואית היא פעלה בשיתוף עם מומחים לרפואה ולכן היא מחויבת לכך שהמידע יסודי, אמין ובטוח. נכון לעכשיו, ולצערם של הגולשים הישראלים, המידע זמין רק ברחבי ארצות הברית, ואולם החברה מבטיחה להפוך את קופת החולים המקוונת שלה לנגישה לדוברי שפות נוספות בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים