חברת אבטחה חושפת: הונאה באפליקציית סקס

יישומים הדורשים כסף ממשתמשים, תוך איום לפרסם אודותיהם מידע אישי או למחוק את התוכן של הנייד שלהם, מכונים Ransomware ● אחת הדרכים ה-"מצוינות" שיישום שכזה יחדור לטלפון החכם שלכם היא להתנהג בטפשות ולהוריד אליו אפליקציות שונות ממקור לא מוכר

לחשוב מהמקום בו נועדנו לחשוב. אילוסטרציה: BigStock

אחד מפשעי הרשת שהופכים לנפוצים לאחרונה – ושכרוכים ישירות בהרגלים שטיפחו הגולשים שלא לבדוק ופשוט ללחוץ ולאשר כמעט כל דבר שהמכשירים שלהם מבקשים מהם לאשר – הוא כזה שקשור להורדת אפליקציות פורנו.

זה לא קורה בחנות האנדרואיד של אמזון לטלוויזיה (Amazon’s Android app for Prime TV), למשל, אבל זה בהחלט עלול לקרות למי שמתפתה להוריד פורנו מזדמן מאפליקציות שאינן מוכרות לאיש: האפליקציה המאיימת תיגש ללא רשות לחומרים ומידע מהנייד של המשתמש, תצלם את המשתמש ללא ידיעתו במצלמה של הטלפון (מי יודע באילו סיטואציות) ואפילו עלולה לנעול את הנייד, כך שלבעליו לא תהיה עוד גישה אליו. ככל הידוע, בשנת 2014 בלבד עלה מספר נפגעי פשעי-סייבר שכאלו ב-127%.

משתמשים שחוו את החוויה הממש לא נעימה מספרים שאחרי שהדבר קרה הם התבקשו לשלם 500 דולר בעבור החזרת השליטה בנייד לידיהם, ולצורך ביטול איום הפצת המידע והתצלומים. מומחי אבטחה למערכות אנדרואיד מזהירים משתמשים להקפיד להוריד ולהתקין למכשיריהם אך ורק אפליקציות שמוצעות להם ב-Google Play, ולהימנע במיוחד מהורדת אפליקציות שהקישור אליהן הגיע באמצעות האימייל.

בהתחשב בקלות הגישה לחומרים ל"מבוגרים בלבד" ברחבי הרשת, וזאת מבלי להתבקש להתקין אפליקציות קיקיוניות, מפתיע שגולשים עדיין מתקינים אפליקציות פורנו, ומספקים לסוג זה של תרמיות מרחב קיום. למי שאינו מצליח להתאפק – לפחות מומלץ לגבות את המכשיר, כדי שההונאות מהסוג המדובר לא יחבלו בחומרים ששמורים עליו.

עושה רושם שהחוויות הללו, שמסכנות מאוד את הפרטיות של המשתמשים (בעיקר בשל המבוכה הכרוכה בחשיפת פרטים אודות השימוש בפורנו), תגרום לכל מי שחושיו ושכלו עדיין חדים ובריאים, למרות עידן גולשי הקצה שילחצו-פשוט-על-כל-דבר, להפסיק את ההתנהגות המסוכנת. אם לא, כדאי לדעת שתמיד ניתן לבטל את רוע הגזירה על-ידי אתחול המכשיר (booting) למצב-בטוח (safe mode).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים