פין באקר, סאפ: "HANA לא מיועדת רק לארגונים גדולים, גם אלה הקטנים יוכלו באמצעותה לקבל יתרון תחרותי"

באקר אמר את הדברים במסלול ללקוחות SAP Business One במסגרת כנס משתמשי SAP - ISUG בישראל המתקיים היום במרכז הכנסים אווניו

פין באקר, חבר הנהלתSAP BUSINESS ONE העולמית. צילום: קובי קנטור

"לקוחות קטנים חושבים שמערכת עיבוד הנתונים בזכרון HANA של סאפ (SAP) מיועדת רק ללקוחות גדולים, והם עדיין מעדיפים לרכוש SAP BUSINESS ONE על SQL – אבל הדבר לא נכון." כך אמר הבוקר פין באקר, חבר הנהלת SAP Business One העולמית במסלול ללקוחות SAP Business One במסגרת כנס משתמשי SAP – ISUG בישראל המתקיים היום במרכז הכנסים אווניו.

"אמנם ללקוחות קטנים ובינוניים הדרישה ליישומי Big Data פחות משמעותית בהשוואה לארגונים גדולים, אבל הם יכולים לזכות לחוויית משתמש טובה". אפשר להשוות זאת למעבר מהאזנה למוזיקה מדיסק לעומת האזנה מ-iPad או סמארטפון – פתאום אפשר לארגן ספריות, לנהל מועדפים וכו'. הארגונים יוכלו לקבל גישה מיידית למידע וניתוח נתונים בזמן אמת, למשל תוך כדי שאילתה באינטרנט.  HANA חשוב גם ללקוחות SAP Business One כדי לשפר את יכולת התחרותיות שלהם בעתיד."

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

לסאפ יש היום 239 אלף לקוחות, הכנסות של 18 מיליארד יורו לשנה ותכנון להגיע ל-28 מיליארד בתוך מספר שנים. מה שחשוב לכנס זה הוא ש-80% מהלקוחות הם ארגונים קטנים ובינוניים. אמנם חלקם בהכנסות נמוך בהרבה, אבל חשיבותם גדולה וממשיכה לעלות – העסקים אלה הם מגזר חשוב מאוד לסאפ."

"מאז רכישת מנהל הישראלית ב-2002, לא הפסיקו מכירות SAP Business One לגדול שנה אחרי שנה, והיום יש למוצר 50 אלף לקוחות נאמנים. כל כניסה שלנו למדינה מחייבת אותנו להתאים את הממשקים לשפה ולחוקי המס, ואנו נמצאים כיום ב-42 מדינות כשהראשונה כמובן היתה ישראל והאחרונה נכון לעכשיו – ארגנטינה."

HANA איפשרה לנו לשלב בין יכולות ביצוע הטרנזקציות והיכולות האנליטיות – שתי מערכות שעד כה היו נפרדות. בסיסי הנתונים נבנו לדיסקים קשיחים והם מטפלים בצוואר הבקבוק של ההעברה לדיסק. גם העולם העסקי השתנה – הארגונים אוספים היום הרבה מידע ומנתחים אותו כדי לקבל החלטות. חברות רבות ובהן סאפ, ניסו להתגבר על האיטיות של הדיסקים הקשיחים ופיתחו פתרונות כגון מחסני נתונים, אגריגציה, הפקת דו"חות מיוחדים, היום אין בכך צורך, אין גם צורך לפצל את בסיסי הנתונים לבסיס נתונים תפעולי ולזה המשמש לאנליטיקה. הכל ניתן היום לעשות בבסיס נתונים אחד. אם נוסיף לזה את הירידה המתמדת במחיר החומרה, הפתרון היום של בסיס נתונים בזכרון.

באקר הראה סרטון שבו מגיב מנכ"ל אורקל (Oracle), החברה המתחרה, ביום שבו הכריזה סאפ על מערכת HANA – כשאמר שאין שום אפשרות לטפל בבסיס נתונים בתוך הזכרון, זה כמו שאדם יזכור את כל הפרטים בראשו. אורקל חקרה את הנושא ולא הצליחה להבין איך יכולים חמישה מפתחים שעובדים עבור האסו (פלטנר, מנכ"ל סאפ באותם ימים -א.ב) להצליח בכך. זה מאוד מסובך ויידרשו הרבה שנים כדי לפתח מערכת יציבה שתעבד את בסיס הנתונים בזכרון. "אורקל וחברות אחרות מנסות היום להדביק את הפער ולא מצליחות." אומר באקר.

"SAP Business One על HANA נהנית מפירות כל המו"פ שסאפ ביצעה במשך כל השנים." אמר באקר למשתתפי המסלול. "בחרתם את הבחירה הנכונה, סאפ היא חברה מובילה, יש לנו פלטפורמה בעלת ראיה עתידית, אסטרטגיה ברורה והיא צומחת במהירות."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים