אפליקציות בדבש – מהדורה ברוח החג

לכבוד ראש השנה, הנה מספר יישומים שבמהותם סובבים את תחילתה של השנה היהודית ומעבר לכך, יעזרו לכם לספק לילדים תעסוקה בימי החופש

אפליקציות בדבש. אילוסטרציה: BigStock

בראש השנה, בראש השנה, חיפשתי אפליקציה אצלי בגינה, בראש השנה נבנית חגיגה והיא מתחילה לה היום. נעמי שמר בטח הייתה מתהפכת עכשיו בקברה אם הייתה קוראת את השורה לעיל, אבל מה לעשות, עונת החגים יוצאת לדרך, וזו זכות לחגוג אותה בדרך שאנו מכירים יותר מטוב מכל: להציג בפניכם מספר אפליקציות שבמהותן סובבות את תחילתה של השנה היהודית, וגם יעזרו לכם לספק לילדים תעסוקה מסוימת בימי החופש.

הראשונה שבהן באה להחזיר בדרך אלקטרונית את המנהג שפעם היינו טורחים בו רבות לפני שמגיעה תקופת החגים, וזה הכנה, כתיבה ומשלוח של ברכות שנה טובה וחתימה טובה. אין מה לעשות, העידן הדיגיטלי ניתץ לרסיסים את המנהג היפה הזה, למרות שעם איכות השירות של דואר ישראל כיום בכלל לא בטוח שגלוית שנה טובה פיזית תגיע ליעדה לפני השנה הבאה.

האפליקציה Shana Tova – Happy New year, שמיועדת למכשירי אנדרואיד (Android), פשוטה מאוד לשימוש. היא מציעה מספר רקעים לבחירה, מאפשרת להכניס מספר טקסטים כולל שם המקבל, ברכה אישית ושם השולח, וכן תמונה לבחירת השולח, מאוסף התמונות שלו או על ידי שימוש במצלמה כדי לצלם תמונה עדכנית. את התמונה האישית אפשר למקם במספר מקומות על פני תמונת הרקע על ידי גרירה. כשמסיימים פשוט שולחים באמצעות כל אפשרות שקיימת בטלפון לשיתוף, כולל WhatsApp כמובן. לא מדהימה, אבל בהחלט אפקטיבית.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

אחד הסמלים הבולטים של ראש השנה, וכמובן גם של יום כיפור, הוא השופר. לי המאמינים התרועות של השופר פותחות את דלתות השמיים ועוזרות לנו להעביר את הבקשות והסליחות שלנו באופן ישיר אל כסא המלכות של אלוהים. אחרים יספרו לכם שמעבר לכך עוזר השופר להעיר את העולם ולהכין אותו לקראת תחילתה של השנה החדשה.

Wake up World היא אפליקציה שהיא למעשה ספר אלקטרוני ובו מוצג סיפור של ילדה בשם ילי שקמה בבוקר השנה החדשה ומחליטה לקחת על עצמה את התפקיד להעיר את העולם. הסיפור זמין בעברית ובאנגלית, ולמרות שבתפריט יש גם ילד בשם אורי, לא ממש הצלחתי להקים אותו לחיים.

הנקודה הבולטת בסיפור הזה היא שבכל פעם שמופיע ציור של שופר על המסך, צריך לנשוף למיקרופון של הטלפון כדי לגרום לו להשמיע את קולו, ולהעיר את הסצנה: את הצעצועים בחדר של ילי, את ההורים משינה, וכך הלאה. אפשר לקרוא את הסיפור לבד, ואפשר לתת לאפליקציה להקריא את הסיפור.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן.

השופר מככב גם ב-Shofar Run, והפעם במהותו ככזה שלשמע קולו מתעוררים האנשים מבחינה רוחנית. טוב, אני לא כל כך בטוח עד כמה הילדים שישחקו במשחק הפעולה הזה יחשבו על התעוררות רוחנית, אבל מה שהם כן יוכלו לעשות זה לבחור דמות ולצאת להרפתקה בה צריך להשתמש בשופר כדי להעיר אנשים וחיות לקראת השנה החדשה, ושיעשו זאת בהרמוניה ושמחה.

כדי לעשות זאת צריך לאורך הדרך להשתמש בשופר בדרך המתאימה, וכאן באים לידי ביטוי הדרכים השונות בהן משתמשים בשופר: תקיעה, שברים ותרועה. כל אחד מהאובייקטים זקוק לשילוב כזה או אחר של קולות שופר, ומכיוון שמדובר במשחק פעולה, יש גם ניקוד.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן.

גם האפליקציה האחרונה היא משחק, והיא לאו דווקא ממוקדת בראש השנה אלא בחגים בכלל. קוראים לה חגיגה – משחק שלישיות על חגים, והמטרה בה היא להרים בכל פעם מהשולחן הווירטואלי שלושה קלפים שמתייחסים לאותו חג. יצירת השלישייה אפשרית רק אם כל הקלפים שמרימים מתייחסים בדיוק לאותו חג. כך, לדוגמה, לפסח מרימים את ביעור חמץ, עלייה לרגל וסדר, וכיוצא בכך.

בסופו של דבר מדובר במשחק חינוכי שאמור ללמד מעט על מסורת ישראל, ולגרום להורים לשבת עם הילדים שישאלו שאלות כמו לאיזה חגים יש קשר לצום? באיזה חגים מזכירים את שבעת המינים? וכדומה.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים