אנשי מכירות של AT&T מואשמים בפריצת ניידים

שלושה עובדים לשעבר של החברה נתבעו בטענה שסייעו לפרוץ לאלפי טלפונים, והרוויחו בין 10,000 ל-20 אלף דולר כל אחד ● הם נתפסו כי לא היו זהירים מספיק

AT&T

תביעה הוגשה כנגד עובדים לשעבר בחברת הטלקום האמריקנית AT&T בחשד כי שתלו תוכנה זדונית במחשבי החברה, וזאת במטרה להוזיל עלויות שימוש בטלפונים ניידים. שלושת עובדי החברה לשעבר, שהועסקו כסוכני מכירות לטלפונים ניידים במדינת וושינגטון, נתבעו על ידי AT&T על כך שלכאורה סייעו בפריצתם של אלפי טלפונים, כך שהמכשירים יכלו לעבוד ללא חיוב עם כל חיבור אלחוטי שהוא.

העובדים, כולם מערים מחוץ לסיאטל, החדירו כנראה למחשבי החברה תוכנה שגרמה לשליחת בקשות אוטומטיות לפתיחת הטלפונים לשימוש, וזאת מבלי שיהיה למשתמשיהם צורך בחשבון ב-AT&T. נראה כי התרמית, אם אכן תוכח כנכונה, סיפקה מענה לביקוש הרב שיש בשוק היד השנייה לטלפונים ניידים פרוצים. כפי שדיווח לראשונה ביום שישי ה-GeekWire, בכתב התביעה שהוגש בבית המשפט הפדרלי בסיאטל בתחילת חודש ספטמבר, ציינו עורכי הדין ממטה החברה באטלנטה כי "ניסיונות שכאלו ליצירת פרצה במכשירים הניידים אינם נדירים". דובר החברה, מרטי ריכטר, אמר ל-CNET כי החברה אמנם מתכוונת לדרוש פיצוי על נזקים שנגרמו לה בגין התרמית, ואולם הרגיע את הלקוחות המודאגים כי "הפריצה לא כללה חדירה לפירטיהם האישיים של מי מלקוחותינו".

התביעה הוגשה כנגד Swift Unlocks – חברה המתמחה בפריצת טלפונים ניידים אשר לה לכאורה סייעו אנשי המכירות – וכנגד שלושת העובדים שהרוויחו, כך מסתמן, בין עשרת אלפים ל-20 אלף דולר כל אחד בטרם נתפסו לאחר שהותירו סימני דרך לא זהירים. חשדם של מנהליהם של אנשי המכירות התעורר כשהחשודים הפגינו מיומנות לא הגיונית עת הצליחו לפתוח מכשירים ניידים רבים בתוך מספר אלפיות שנייה בלבד.

בכתב התביעה נמנעים אמנם מאזכור של הונאה פלילית, ואולם אם יורשעו הנאשמים בעבירה, בין אם יישלחו לכלא או לאו, הם עדיין עלולים לשלם על מעשיהם בכסף רב, וזאת מכיוון שהנזקים שיש לפצות את החברה בגינם כוללים כל הפסד שנגרם בשל הפריצה, כמו גם החזר מלא של כל הסכומים שהרוויחו השלושה בעקבות מעשיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים