אסף אורטנר, אדוונטק: "צריך ואפשר לקצר תהליכי הטמעת פרויקטי ERP"

"הפרויקט נעשה במעין מירוץ העברת הלפיד - בתחילה אנחנו עושים תהליך, לאחר מכן מבצעים פעילות משותפת עם הלקוח ולבסוף הלקוח עושה את הפעילות בעצמו", אמר אורטנר, סגן נשיא לתחום ה-ERP בחברה

אסף אורטנר, סגן נשיא לתחום ה-ERP, אדוונטק. צילום: קובי קנטור

"ניתן לקצר את התהליכים של הטמעת פרויקטי ERP של סאפ (SAP), וזאת על ידי מימוש במתודולוגית Best Practices, יחד עם ההתאמות והתפירות הייחודיות שלנו". כך אמר אסף אורטנר, סגן נשיא לתחום ה-ERP באדוונטק.

אורטנר דיבר ב-ISUG 2015, הכנס הארצי של משתמשי סאפ בישראל. זו השנה ה-14 שהכנס נערך. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מאלף לקוחות ושותפים עסקיים, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

אורטנר אמר כי "ארגונים יכולים לנצל את המתודולוגיה המוכרת של סאפ, לצד ההתאמות שאנו, באדוונטק, עשינו לה". הוא תיאר את הפרויקט שערכה החברה בפסגות, פרויקט שארך שמונה חודשים, התחיל במחצית 2014 והסתיים בתחילת 2015, כשהמערכת משרתת 200 משתמשים.

"עשינו שילוב של תרחישים שיש במתודולוגיה המקורית, המגיעה מסאפ ביחד עם כלי ALM, ניהול מחזור חיי האפליקציה, וכלי PLM, לניהול מחזור חיי הפרויקט – לניהול המערכת, הפרויקט והתמיכה", אמר אורטנר. על כלים אלה, ציין, "הוספנו תהליך בשם CRP (ר"ת Conference  room pilot), המחבר בין כל הגורמים   המעורבים בפרויקט". אורטנר אמר כי פרויקטים נוספים נעשו בדרך זו על ידי אדוונטק, בחיפה כימיקלים ואבגול. לדבריו, "אדוונטק ממשיכה ללוות את הלקוח לשלבים הבאים של המערכת, כולל SAP BI , SAP GRC ועוד".

מירוץ העברת הלפיד

הוא סיכם בציינו כי "הפרויקט נעשה במעין מירוץ העברת הלפיד – בתחילה אנו עושים תהליך, לאחר מכן אנו עושים פעילות משותפת עם הלקוח, ולבסוף הלקוח עושה את הפעילות בעצמו".

שרון קנדה, מנהלת הפרויקט מטעם הכספים של פסגות, וענבר גן-אור, מנהלת הפרויקט מטעם IT של פסגות, אמרו כי "מדובר בהטמעת מערכת בחברה בעלת מבנה ארגוני מאתגר, המורכב מעשרות חברות".

שרון קנדה, מנהלת הפרויקט מטעם הכספים של פסגות. צילום: קובי קנטור

שרון קנדה, מנהלת הפרויקט מטעם הכספים של פסגות. צילום: קובי קנטור

ניהול הפרויקט, אמרו השתיים, "הכיל כמה צירים שמתנהלים במקביל: ניהול השינוי, אפיון ויישום, ממשקים, טיוב והסבת הנתונים, בדיקות מסירה וקבלה, הדרכה והטמעה, וליווי לאחר העלייה לאוויר".

הפרויקט, ציינו קנדה וגן-אור, "היה אסטרטגי ברמת פסגות, כאשר שלמה פשה, משנה בכיר למנכ"ל ומנהל מערך הכספים, היה המממן הראשי שלו, ומונו לו מנהלות פרויקט הן מטעם ה-IT והן מטעם הכספים. רכיב קריטי בהצלחת הפרויקט היה רתימת משתמשי מפתח בכל שלבי הפרויקט".

ענבר גן-אור, מנהלת הפרויקט מטעם IT של פסגות. צילום: קובי קנטור

ענבר גן-אור, מנהלת הפרויקט מטעם IT של פסגות. צילום: קובי קנטור

"אימוץ המערכת הינו צעד אסטרטגי, המעמיד את פסגות בשורה הראשונה עם הארגונים המובילים בארץ ובעולם. הפרויקט איפשר לבית ההשקעות להתחיל את שנת 2015 בקפיצת מדרגה משמעותית, בכל הקשור לתהליכי רכש, כספים ובקרות", סיכמו קנדה וגן-אור. "אנו נכנסים לעידן חדש של עבודה, באמצעות תהליכים ממוחשבים. אלה מאפשרים התייעלות, חיסכון, ניהול תהליכים אחידים בכלל הבית, צמצום טעויות ובקרות מובנות. האתגר האמיתי של הטמעה איכותית ומינוף יתרונות המערכת, עוד לפנינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים