iOS 9 – מרגיש כמו תאונה

הרשתות החברתיות הוצפו בהודעות של רבבות גולשים נרגזים, שסיפרו על קריסת מכשיריהם ועל תקלות בעת התקנת הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה

מרדים אותנו טוב יותר. iOS 9

משתמשים רבים של מוצרי אפל (Apple) מדווחים כי ניסיון להתקנת מערכת ההפעלה החדשה iOS 9, שהושקה לפני ימים אחדים ומתאימה למכשירי ה-iPhone וה-iPad, גרם לקריסה כללית של המכשיר הנייד שלהם. מהדברים מסתמן כי מדובר בעוד כשל מרהיב בשורת כישלונות השקה סדרתיים מטעם ענקית הטכנולוגיה.

טוויטר (Twitter) ורשתות חברתיות אחרות הוצפו בהודעותיהם של רבבות גולשים נרגזים שסיפרו על קריסת מכשיריהם ועל תקלות משני סוגים עיקריים, שבעיקר באו לידי ביטוי במכשירי iPad ו-iPhone בדגמים מעט מיושנים. "זה יותר מסתם אי-נוחות כשהנייד שלך מושבת במשך יום תמים", הגיבה על המצב הסטודנטית פיפ קורדי בזמן שצוות Apple store במרכז סידני בחן את מצב הנייד שלה ביום ו' האחרון. "יש לי אפליקציות רבות שבהן אני עושה שימוש – למשל אפליקציות שפות ומילונים – שמאוד חשובות ללימודיי", הסבירה קורדי. משתמשת נוספת של iPhone, זורי קוטץ, אמרה שבילתה שלוש שעות בחנות של אפל ונשארה עם שתי אפשרויות: להחזיר את הסמארטפון להגדרת היצרן ובכך לאבד את כל הדטה שלא גיבתה ממכשירה, או להמתין עד שטכנאי אפל יכריזו על עדכון תוכנה שיתקן את הבאג. "הם אומרים שהיו מודעים לבעיה ושהמהנדסים עובדים עליה 24/7, אבל לא יכולים להגיד מתי או איך אזכה בפתרון למצבי", הוסיפה קוטץ וציינה כי היא בזבזה חצי יום על התקלה ובעיקר מרגיז אותה שעל אף כל זאת אפל מתהדרת בהיותה חברה ללא-רבב.

למרות הטענות והקריסות לכאורה, מסתבר כי 16% מבעלי המכשירים מבוססי ה-iOS, שהם ללא ספק מספר רב של משתמשים, בכל זאת עדכנו את מערכת ההפעלה ל-iOS 9 עד כה. את הנתונים סיפקה Mixpanel, חברה לניתוח נתונים מסן פרנסיסקו קליפורניה.

Software Update Failed

צ'רלי בראון, מומחה טכנולגיה מאתר Cybershack שבסידני, אמר כי בעידן המדיה החברתית כל מספר של משתמשים מאוכזבים הוא בעל חשיבות למעשה, במיוחד לאחר כל הבעיות שהתרחשו סביב ה-iOS 8, אשר כללה באגים רבים ושזכתה במספר עדכונים שניסו לסדר את התקלות, ואולם חלק מהבאגים שהפריעו לתפקודה התקין מעולם לא תוקנו לגמרי. בראון צופה כי מספר המאוכזבים מאפל יגדל ככל שמספר הלקוחות של החברה יעלה.

קבוצת משתמשים אחת דיווחה שהעדכון ל-iOS 9 נכשל לאחר מספר דקות ודרש מהמשתמשים לחזור על התהליך שוב ושוב. המשתמשים שפרסמו את תלאות ההתקנה סיפקו צילום מסך שכלל את ההודעה: עדכון התוכנה נכשל – "Software Update Failed". הבעיה נגרמה ככל הנראה מעומס גדול על השרתים בשל ריבוי משתמשים שניסו להוריד את העדכון למכשיריהם בו-זמנית. משתמשים אחרים, שלרבים מהם מכשירים בגרסאות מעט מיושנות, נתקלו אף הם בבעיות קשות בהתקנת העדכון ורובם דיווח על כך כי מכשירם נתקע על דף – "swipe to upgrade", וזאת על אף שאפל דיווחה כי המערכת החדשה מתאימה בהחלט לשימוש גם עם מכשירים שאינם החדשים ביותר.

גראהם מק'קי, מומחה תמיכה אוסטרלי ל-IT, אמר כי אפל הבטיחה דווקא שהגרסה לא תהיה כבדה, אבל הוסיף כי הוא מייעץ ללקוחותיו תמיד להמתין מספר ימים בטרם התקנת עדכונים, כך שבמידה שאכן יצוצו באגים, הם יוכלו להתקין את התוכנה בבטחה לאחר שאלו תוקנו. מומחים אחרים סבורים שאפל הייתה יכולה לחסוך חלק מהבעיות אילו תכננה את העדכון כך שלא יהיה ניתן לביצוע בו-זמנית על ידי כל משתמשיה.

ממטה אפל בסן פרנסיסקו לא התקבלה תגובה בנוגע לקריסת המחשבים, ואילו דובר החברה בסידני סירב אף הוא להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים