מחקר של רדוור: אתרי האינטרנט נעשים איטיים

הממצאים מראים כי הזמן הממוצע לטעינה של אתר אינטרנט עומד על 5.5 שניות - זמן טעינה ארוך ב-12% יותר מאשר בבדיקה דומה שהתבצעה בקיץ 2013

רדוור

חוויית הגלישה לאתרי האינטרנט הולכת ונעשית איטית, כך על פי מחקר של רדוור (Radware).

רדוור מתמחה בטכנולוגיות הגנת סייבר והאצת ביצועי רשת. המחקר התבצע על 100 אתרי המסחר המקוון הנפוצים בשוק האמריקני, ובמהירות גלישה אחידה.

ממצאי המחקר מראים כי הזמן הממוצע לטעינה של אתר אינטרנט עומד על 5.5 שניות – זמן טעינה ארוך ב-12% יותר מאשר בבדיקה דומה שהתבצעה בקיץ 2013. זאת כאשר זמן הטעינה האידיאלי של עמוד אינטרנט צריך להיות פחות משלוש שניות – אחרת מרבית הגולשים ינטשו אותו.

אחת הסיבות המרכזיות להאטת קצב טעינת האתרים, נמצאת בגידול הניכר בכמויות התכנים ובמורכבותם. כך, דף אינטרנט ממוצע מכיל היום 1,945 קילו בייט מידע, ו-169 אובייקטים להורדה, דוגמת תמונות – נתון הגדול ב-70% ביחס לבדיקה מלפני שנתיים.

ממצאים נוספים במחקר מראים כי חל קיטון של 20% במספר האתרים שמצליחים לספק חוויית גלישה אופטימלית, עם זמני טעינה הקצרים משלוש שניות. זאת, בעוד שחלה עלייה של 50% במספר האתרים שסיפקו חוויית גלישה גרועה, עם זמני טעינה הארוכים מעשר שניות. סיבה נוספת לזמני הטעינה הארוכים של דפי אינטרנט, נעוצה בעובדה שבעוד שתמונות כבדות או אנימציות מורכבות מהוות בממוצע 50%-60% מתוך דף אינטרנט, הרי ששני שלישים מהאתרים קיבלו ציון נכשל בתחום של אימוץ טכנולוגיות לכיווץ תמונות – דבר שיכול היה להאיץ את מהירות טעינת האתר.

ירון אזרואל, מנהל שיווק מוצרי האצת אינטרנט ברדוור, ציין כי "המגמה הטכנולוגית היא שהגולשים מקבלים מדי שנה יותר רוחב פס. בכל זאת, קיים הרושם שהאתרים הולכים ונעשים איטיים. איך זה יכול להיות? חוויית השימוש באתר מתחילה בממשק משתמש – עד כמה הממשק הזה נעים לעין, יעיל, אינטואיטיבי ומובן. אבל כל זה דורש, בדרך כלל, גרפיקה כבדה, וזו מובילה לזמני הטעינה האיטיים. התוצאה היא שרבים מהגולשים נוטשים את האתר אליו הגיעו עוד לפני שהדף סיים את טעינתו, וזה נתון קריטי להצלחה העסקית ולנפוצות של אתר מסחר מקוון". הפתרון, אמר, "הוא הטמעה של טכנולוגיות בתחום של האצת האינטרנט – בדגש על כאלו לדחיסה ואופטימיזציה של גלישה לאתרים בעלי מימד ויזואלי רחב. זאת, לצד אימוץ של פרוטוקול האינטרנט החדש HTTP2, שהושק מוקדם יותר השנה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית

    אין כמו כתבות שיווק.. כמובן מהגרועות שיש. בשנים האחרונות, אתרי האינטנט נעשו הרבה יותר מהירים בשל העובדה כי קווי האינטנרט נעשו מהירים יותר, גדולים יותר וכמובן נגישים יותר. כמו כן, המתכנתים אשר בונים את האתרים מודעים לא רק לתוכן, אלא לנגישות וליכולות האצה של האתרים על ידי שימוש בפרוטוקול http2.0 (נותן אפשרות לפתוח כמה קישורים במקביל על מנת להוריד את התוכן במהירות).. אז חבר׳ה, תפסיקו להעמיד פנים שהקוראים לא מבינים או טיפשים.. פשוט תכתבו למעלה בגדול - רדוור אומרת שיש אתרים איטיים כי היא רוצה למכור יותר מוצרים.. זה יהיה פחות מעליב.

אירועים קרובים