התחזית: סך ההוצאות על IT יירד השנה ב-3.5%

הסכום צפוי לעמוד על כ-2.7 מיליון דולר - כך עולה מדו"ח של גרטנר ● הסיבה העיקרית לירידה: התחזקות הדולר, בעיקר מול המטבעות הראשיים - היורו, הין והרובל

אילוסטרציה: BigStock

סך ההוצאות על IT ב-2015, לרוחב כל הוורטיקלים התעשייתיים השונים, יסתכם ב-2.69 טריליון דולר. מדובר בירידה של כ-3.5% לעומת ההוצאות על IT ב-2014, אז הן הסתכמו ב-2.79 טריליון דולר. הדברים עולים מדו"ח מעודכן שפרסמה גרטנר (Gartner), ובו היא טוענת שהסיבה העיקרית לצמצום בהוצאות היא ההתחזקות של הדולר, ובעיקר מול המטבעות הראשיים: היורו, הין והרובל. ההשפעה המשמעותית השנייה היא ההאטה שנרשמה לאחרונה בצריכה בשווקים המתפתחים הגדולים, ובמיוחד ברוסיה, סין וברזיל. בנוסף ציינה החברה שלאור ההתחזקות של הדולר, רוב חברות הטכנולוגיה שמדווחות על ההכנסות שלהן בדולרים סבלו מפגיעה בהכנסות הרבעוניות שלהן.

כאמור, גרטנר רואה ירידה בכל תחומי התעשייה, כשהירידה הקטנה ביותר תירשם לפי התחזית של החברה בתחום הקמעונות והיא תהיה בגודל של כ-1.5%, וזאת לעומת עלייה של 2.5% בשנה שעברה. הסיבה לפי גרטנר היא שמדובר בתחום שעובר שינויים רבים בגלל הכניסה החזקה של מערכות תשלום ניידות וארנקים דיגיטליים במחצית השנייה של 2015, שמוביל לצורך בשינוי בטרמינלים של נקודות המכירה.

תחום אחר בו הירידה היחסית קטנה יותר הוא תחום הבנקאות וניירות הערך בו הוצאות ה-IT יקטנו ב-2.4% לכ-486 מיליארד דולר לעומת צמיחה של 2.1% ב-2014. הסיבה כאן נובעת מכך שבשווקים המתפתחים ההשקעה ב-IT היתה אפילו כפולה לעומת השנה שעברה, וזאת בגלל הצורך לתמוך בטכנולוגיות חדשות ולהגיע למצב בו ב-2019 ההסתמכות על מערכות ישנות תהיה מזערית.

הירידות הגדולות ביותר יירשמו בתחום התעשייה והמשאבים הטבעיים, 4.5% לעומת עלייה של 1% בהוצאות ה-IT ב-2014, ולא פחות מ-5% בהוצאות בתחום הממשל שגם כך קטנו ב-2.1% ב-2014 ויגיעו לכ-425 מיליארד דולר באופן גלובלי ב-2015.

גרטנר ציינו במיוחד גם את תחום האספקה הרפואית, שהוצאות ה-IT בו יקטנו ב-2.7% ב-2015 לעומת עלייה של 2.7% ב-2014. זהו שוק ש-40% מהוצאות ה-IT שבו שייכות לחברות אמריקניות, ובסך הכל כ-105 מיליארד ב-2015. "זהו תחום בו אפשר לצפות לכמה השקעות גלובליות גדולות בהובלת מדינות באירופה וכן במגזר הפרטי באסיה ובדרום אמריקה. למרות הירידה הכללית בהשקעה ב-IT, אנו צופים שמוסדות רפואיים יגדילו את ההשקעה שלהם בטכנולוגיות העברת שירות ומידע בתקשורת מרחוק ביותר מ-15% באופן שנתי, למרות שהן מתחילות מבסיס מאוד נמוך", אמרה ג'ניפר מאזוקה, אנליסטית מחקר בכירה בגרטנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים