רוני רחמים, תנועת הצופים: "יש לקדם את הצעירים גם מההיבט הטכנולוגי"

רחמים, יו"ר ועדת המחשוב של תנועת הנוער, דיבר על פרויקט שמבוצע בה ואמר כי "כשהוא יסתיים, המדריכים יסתובבו עם מכשיר נייד ויסמנו באפליקציה את נוכחות החניכים; במטה נוכל לדעת כמה משתתפים בכל פעילות, או את מספר היוצאים לטיולים"

רוני רחמים, יו"ר ועדת המחשוב של תנועת הצופים. צילום: ניב קנטור

מנמ"רים ובכירים נוספים מחברות מובילות במשק הישראלי התכנסו בשבוע שעבר במסגרת כנס ISUG של סאפ (SAP) ישראל, שהופק בשיתוף אנשים ומחשבים, לפאנל לקוחות בנושא SAP Business One. הפאנל עסק באסטרטגיות הטמעה של המערכת והתאמתן לענפי שוק שונים.

בפאנל השתתפו ארז אריאב, מנמ"ר רשת מרכזי הקניות ביג; רוני רחמים, יו"ר ועדת המחשוב של תנועת הצופים; אביבה ניכטנברג, אחראית על מחשוב חו"ל בקבוצת אדמה; עמית סלטון, סמנכ"ל ארגון ושיטות בדין דיאגנוסטיקה; שרון רומם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בשומרי משקל; אביב סגס, סמנכ"ל ארגון ושיטות, י.ח. דמרי ויוסי בלנק, סמנכ"ל קבוצת הפרויקטים Nextcom.

"תנועת הצופים היא תנועת הנוער הגדולה במדינת ישראל, המגדלת הרבה מאוד מנהיגים מובילים בדור העתיד שלנו", אמר רחמים כאשר נשאל על העבודה עם דור המילניום. "אנחנו מפוזרים ב-200 שבטים, 13 הנהגות ומטה אחד. כאלף מתנדבים – ראשי שבטים וגזברים. מחזור של 200 מיליון שקלים מהממשלה, הרשויות וההורים. הכנסנו בינואר את המערכת של SAP Business One לשבטים שלנו, וראינו איך המנהלים הצעירים שלנו קולטים וזורמים עם המערכת באופן טבעי, לעומת המבוגרים יותר – הגזברים וראשי השבטים, שראינו כיצד הם מתקשים. אך אנחנו רואים רחוק: כשיסתיים הפרויקט, כל המדריכים – תלמידי כיתות י-יא', יסתובבו עם מכשיר נייד ויסמנו באפליקציה את נוכחות החניכים, ובמטה נוכל לדעת כמה חניכים משתתפים בכל אחד מימי הפעילות, או מספר החניכים שיוצאים איתנו לטיולים וכדומה. הרעיון הוא לקחת את הצעירים הללו קדימה לא רק בהיבט החינוכי – סנדות וחבלים, אלא גם בטכנולוגיה".

על המעבר לענן אומר רחמים כי היה מדובר במהלך מתבקש. "בניגוד לחברות או ארגונים אחרים הממוקמים במשרדים, אצלנו ישנם 500 משתמשים שמפוזרים בכל הארץ. היה לנו ברור שאנחנו צריכים משהו רחוק, לא מקומי, ולכן אנחנו הלכנו על פתרון ענן. הצופים אינם גוף טכנולוגי ואיננו יכולים להחזיק אנשי טכנולוגיה".

אביבה ניכטנברג, אחראית על מחשוב חו"ל בקבוצת אדמה. צילום: ניב קנטור

אביבה ניכטנברג, אחראית על מחשוב חו"ל בקבוצת אדמה. צילום: ניב קנטור

ניכטברגר, האחראית בין היתר על הקמת הפעילות בסין ופרויקטים גלובלים בקבוצת אדמה (לשעבר מכתשים-אגן) הסבירה על מהלך היישום הגלובלי של המערכת: "אדמה פועלת באמצעות למעלה מ-50 חברות במספר גדול יותר של מדינות. ביחד עם קומפליט בנינו Rollout כתבנית, וכשאנחנו נכנסים למדינה חדשה אנחנו פותחים סניף בקלות. לפני פתיחת הסניף מכניסים למערכת את תהליכי העבודה. פרויקטי יישום כאלה נמשכים שלושה עד חמישה חודשים".

סלטון, שנשאל על תהליך ההטמעה בחברתו, אמר כי "ברוב המעבדות, אם זה בקופות החולים ובבתי החולים, יש ציוד שלנו. השוק הישראלי הוא מאוד תחרותי עם ארבעה-חמישה גופי רכש מרכזיים שמגדירים רמת מחירים נמוכה ודרישות ביצועים גבוהות. הייחודיות של דין היתה בביצוע אינטגרציה עם הספק העיקרי, רוש, כחלק מאסטרטגיית האקו-סיסטם של סאפ. אני, כמנהל ארגון ושיטות, אינני טכנולוג אלא מהנדס תעשייה וניהול. כשהקמנו את המחלקה פגשתי מנהל ארגון ושיטות של חברת שיווק גדולה ושאלתי אותו מה המשמעות של ארגון ושיטות – הוא אמר שצריך להכיר את הטכנולוגיה מצד אחד ואת צרכי הארגון מצד שני. לדעת מה הטכנולוגיה יכולה לספק, ולדעת על אילו טכנולוגיות אתה משתלט לבד ובאילו תחומים נעשה אאוטסורסינג. בחרנו במודול הזה כי היא חלק טבעי מ-SAP Business One."

שרון רומם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בשומרי משקל. צילום: ניב קנטור

שרון רומם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בשומרי משקל. צילום: ניב קנטור

לסיום, דיבר רומם על החיבור בין הביזנס לתהליך ההטמעה: "ה-ERP הוא תשתית בסיסית. לפני הפרויקט ב-2009 סחבנו עשר שנים מערכת תפורה, והוספנו גם את חשבשבת, ERP אחר ואפליקצית סליקת כרטיס אשראי. המערכת של SAP Business One אפשרה לנו לחבר את המערכות שקודם לא דיברו זו עם זו. המהות שלנו זה ניהול קבוצות תמיכה, ואנו רוצים למדוד הצלחת כל מפגש במיקומים מזדמנים אם זה מתנ"סים או מרכזים קהילתיים. בזה אנחנו דומים יותר לצופים מאשר לארגונים העסקיים האחרים. המערכת מאפשרת לנו לדעת כמה השתתפו במפגש, כמה אנשים חדשים הגיעו למפגש ומה הדינמיקה של הקבוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים