פייסבוק: "שמרו על נפשותיכם בני כדור-הארץ!"

אפשר לנשום לרווחה - הודעות הרשת החברתית שבישרו על שינוי במדיניות הפרטיות שלה, כמו גם על חיובים עתידיים לשירותיה, התגלו כמתיחה בלבד ● ובינינו - לא אחת המוצלחות

מי עובד עלינו? אילוסטרציה: BigStock

השבוע הגיעו אל הפיד של חלק נכבד ממשתמשי פייסבוק (Facebook) פרסומים משונים שבהם נטען כי הרשת החברתית עומדת בפני שינוי במדיניות הפרטיות שלה ועתידה לדרוש תשלום בעבור חלק משירותיה.

בהודעה נטען כי מעתה תגבה הרשת 5.99 דולר ממשתמש שיהיה מעוניין להגדיר את החשבון שלו כפרטי. הפרסומים הבטיחו (כפי שקורה לרוב במתיחות מהסוג הזה) שמי שישתף את ההודעה על הקיר שלו יזכה בהגדרה הזו בחינם, דבר שהגדיל מן הסתם את תפוצת המסר השקרי. למי שלא ישתף ולא ישלם הובטח שבקרוב ייחשפו כל תכני עמוד הפייסבוק שלו בפומבי.

בנוסף התבשרו המשתמשים כי עליהם להכריז בפומבי ברשת ש"החל מ-28 בספטמבר 2015, בשעה 12:04, איני נותן לפייסבוק או לכל ישות אחרת המקושרת לפייסבוק את הרשות לעשות שימוש בתמונות ובתוכן שלי, הן בעבר והן בעתיד".

הפרסומים אולי נראו לחלק מהמשתמשים המנוסים כחשודים, אבל היו גם רבים שהאמינו להם, עד שפייסבוק עצמה נדרשה לעניין ובישרה לציבור לקוחותיה הנאמן כי מדובר בפרסומים שאינם אמיתיים. "יתכן שבאמת יש מים על מאדים," נכתב בשם פייסבוק, "אבל בגדול מוטב שלא להאמין לכל מה שקוראים כיום ברשת. פייסבוק חופשיה וחינמית לכל וכזו תישאר לתמיד, וגם הפרסום אודות ההודעה המשפטית הוא תרמית ולא יותר ממתיחה. שמרו על נפשותיכם בני כדור-הארץ", סיכמו כותבי הפוסט את הודעתם בקריצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים