פרטי 15 מיליון לקוחות T-Mobile מוצעים למכירה ברשת האפלה

מערך המחשוב של אקספריאן חווה בסוף השבוע פריצה רחבת היקף, דבר שהביא לחשיפת פרטיהם האישיים של מיליוני לקוחות של ספקית שירותי התקשורת הסלולרית בארצות הברית ● מערך הפרטים המלא של הלקוחות מוצע למכירה באתרים נסתרים בשוק השחור

זהירות, אבטחה! אילוסטרציה: BigStock

בסוף השבוע פורסם כי מערך המחשוב של אקספריאן (Experian), חברה לניטור פעילות אשראי של לקוחות, חווה פריצה רחבת היקף. בשל פריצה זו, נחשפו פרטיהם האישיים של 15 מיליון לקוחות T-Mobile בארצות הברית. אתמול (ב') עלה כי פרטי הלקוחות מוצעים למכירה באתרים ב"רשת האפלה", בשווקים השחורים של הרשת.

Trustev , חברת סטארט-אפ אירית העוסקת במניעת ובגילוי הונאות אמרה כי ראתה למכירה מערך פרטים מלא של לקוחות, המוצע למכירה באתרים נסתרים בשוק השחור. הפרטים המלאים, המכונים בעגה הרשתית Fullz, הם כלל הפרטים של מידע ונתונים היכולים לשמש לגניבת זהות או הונאה בכרטיס אשראי, והועמדו למכירה תמורת 25 דולר לחבילת נתונים. על פי החברה, בשל האופי של סוג זה של גניבת נתונים, הפרטים הגנובים נמכרים לעתים קרובות באינטרנט בתוך ימים ספורים.

על פי הודעת אקספריאן, הנתונים שנגנבו כוללים שמות, תאריכי לידה, מספרי ביטוח לאומי ופרטי זהות אחרים, כמו רישיונות נהיגה, אבל לא מידע פיננסי. בשרת שנפרץ היו נתונים על 15 מיליון לקוחות אנשים שנרשמו לקבל שירותים בשנתיים האחרונות מ-T-Mobile. הפריצה, עליה דווח רק לפני פחות משבוע, נערכה באמצע ספטמבר.

הלקוחות זועמים

ג'ון לג'ר, מנכ"ל  T-Mobile, אמר כי "ברור שאני כועס מאוד על הפריצה שהביאה לגניבת הנתונים. נבחן באופן יסודי את מערכת היחסים שלנו עם אקספריאן. אבל עכשיו, בראש דאגותי עומד הצורך לסייע לכל הלקוחות שנפגעו".

מאורה הילי, התובעת הכללית של מדינת מסצ'וסטס, מסרה בסוף השבוע כי הבדיקה שתיערך תחצה מדינות בארצות הברית, על מנת לחקור את הפריצה לעומקה. היא סירבה למסור פרטים על כיווני החקירה הצפויים. התובע הכללי של קונטיקט ציין כי גם צוותו יפתח חקירה בנוגע לפריצה.

בתחילת השבוע הודיעה T-Mobile כי שכרה את שירות CSID של TransUnion לניטור ומניעת גניבת זהות – כתחליף לאקספריאן. זאת, לאחר שבימים הראשונים לאחר הפריצה, שירות הניטור למניעת הונאות בוצע על ידי אקספריאן, שהיא כזכור זו שנפרצה. המהלך הביא לזעם של לקוחות T-Mobile .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים