כיצד Waze הביאה לאירוע טראגי בברזיל?

עקב מפגש של זוג מבוגר עם כנופיית סמים בברזיל, נורו יריות לעברם והאישה נרצחה, כאשר בעלה הצליח להינצל ולברוח מהמקום ● אפליקציית הניווט היא זו שהביאה את השניים להיפגש עם החבורה

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

מקרה מצער קרה כאשר זוג מבוגר נסע בטעות לשכונה ברזילאית אלימה במוצאי שבת, כי כך כיוון אותם ה-Waze, מה שהפגיש אותם עם כנופיית הסמים שמנהלת את המקום, אשר לא היססה ולו לרגע מהמפגש המפתיע עם השניים.

חברי הכנופיה ירו על המכונית והרגו את רג'ינה מורמורה, בת ה-70. בעלה, פרנסיסקו, בן 69, ניצל ולו רק בגלל שהכדורים פגעו בפמוטי כסף בתא המטען ועל כן פספסו אותו. כך על פי ראיון שנתנה בתם, רנטה, לאתר החדשות G1.

האפליקציה שלחה את הזוג לרחוב אשר התחבר לאותו הכביש אותו הם חיפשו, שם תכננו לפגוש את בתם לפיצה בצד פרבר סמוך.

מ-Waze נמסר שהם מאוד עצובים על התקרית ושהם מתכוונים להיפגש השבוע עם הרשויות בריו כדי לדון כיצד להתגבר על הסיכונים של נהיגה בעיר. "קשה למנוע מנהגים לנווט לאזור מסוכן אם זה היעד שנבחר, משום שאנשים שחיים באזורים אלה צריכים להגיע הביתה," אמרה דוברת החברה.

מסתבר כי לא מדובר במקרה הראשון שקורה עקב ניווט של מערכת GPS. בחודש אוגוסט, G1 דיווח כי השחקנית פביאנה קרלה הגיעה גם היא לאותה שכונה בדיוק, וגם מכוניתה נתקלה ביריות, אך למזלה היא הצליחה לברוח.

56 אלף אנשים נרצחים בכל שנה בברזיל, כך על פי הדו"ח השנתי לשנת 2012 של הפקולטה האמריקנית-לטינית למדעי חברה. למרות זאת, הירי של יום שבת גרם בציבור לזוועה גדולה, הלם וסלידה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. וואיז

    הגדרות -> ניווט -> להדליק את כפתור "המנע מאזורים מסוכנים לנסיעה..."

אירועים קרובים