בכירי אפל יוצאים לקרב על דמותו של סטיב ג'ובס

לקראת צאתו של הסרט "סטיב ג'ובס", שכנראה יאיר צדדים לא מחמיאים באישיותו, יוצאים טים קוק ואנשיו להגנת המייסד האגדי של החברה

סטיב ג'ובס, המייסד המיתולוגי של אפל, עם מכשיר ה-iPhone שהגיע לעולם בזכותו. צילום: מת'יו יו, מתוך ויקיפדיה

ב-9 באוקטובר, ייצא אל האקרנים סרטם המדובר של הבמאי דני בויל, והתסריטאי ארון סורקין, "סטיב ג'ובס". לפי הטריילר, שהופץ לפני מספר חודשים, מצטייר כי הדרמה הביוגרפית עומדת להציג בפני העולם סטיב ג'ובס שדמותו האגדית צבועה בגוונים לא מחמיאים, בלשון המעטה, המעמידה את ההצדקה לתהילתו של ג'ובס בסימן שאלה גדול. כתוצאה מכך נזעקו חבריו והקולגות של ג'ובס באפל (Apple) לנסות ולספק קונטרה לדברים ולהחזיר את ג'ובס לתדמית החיובית והצבעונית שלו, ולשמור על תדמיתו האייקונית.

ב-5 באוקטובר השנה צוין יום השנה הרביעי למותו של סטיב ג'ובס, ממציא מחשבי ה-Mac ומכשירי ה-iPhone, שאמור היה לחגוג השנה 60 אך נפטר לאחר מאבק ארוך בסרטן הכבד. כדי להנציח את מורשתו וזכרו של ג'ובס, התקבצו מספר מנהלים בכירים אפל, בכללם מנכ"ל החברה, טים קוק, להעלאה על הכתב של זיכרונות וחוויות מהבוס הנדיר. הדברים פורסמו ב-AppleWeb – אתר החדשות של החברה.

"למרות מותו הקרב, הוא היה נטול אגואיזם", כתב קוק כששיחזר את הימים האחרונים שלו לצד חברו הגוסס. קוק מספר במאמרו כיצד הציע לג'ובס תרומה של רקמת כבד משלו להשתלה, אולם זכה בסירוב מצד הבוס. "גם כשהשקפת עולמו הייתה עגומה והייתה לו כל זכות שבעולם לקבל עזרה", מספר קוק, "הוא סירב רק כדי שלא לסכן את בריאותי. הוא פשוט שם את הדאגה והרגשות שלו כלפיי מעל לדאגה לעצמו ומעבר לצרכיו, ולעולם לא אשכח לו את זה".

"איבדנו חבר אמת"

מנהלים אחרים באפל כתבו גם הם מאמרי הנצחה אישיים אודות ג'ובס. אדי קיו, סגן נשיא בכיר באפל, מתאר את ג'ובס כמי שהיווה לעיתים דמות אח ולעיתים דמות אב. באד טריבל, סמנכ"ל בכיר נוסף, מעלה זיכרונות מג'ובס ומפועלו מלא היצירתיות, ומשחזר כיצד אסף ג'ובס את צוות הפיתוח הראשון של ה-Mac ולקח את חבריו למכירה פומבית של לואיס קומפורט טיפאני בסן פרנסיסקו. אנדריאה יונג, חברת דירקטוריון בכירה באפל, מכנה את ג'ובס מתחשב ואכפתי וחבר אמת. פיל שילר, סמנכ"ל בכיר בחברה, נזכר כיצד השמחה וההתלהבות של ג'ובס היוו דלק שטען את כל העובדים באנרגיה חיובית במהלך השקות מוצרי החברה.

במייל ששלח לכל עובדי החברה, ממשיך קוק לבנות מחדש את תדמיתו הלכאורה הרוסה של ג'ובס ומעודד את העובדים להיזכר מי היה ג'ובס באמת ובמה האמין. "ביום מותו הפסיד העולם איש חזון, ואילו אנחנו באפל הפסדנו מנהיג ומנטור, ואילו רבים מאיתנו איבדו ביום הזה חבר אמת", כתב קוק במייל המרגש.

אז האם יזכור העולם את סטיב ג'ובס בהערכה או בתיעוב וסלידה? לזמן הפתרונים. בינתיים מסוף השבוע הקרוב ניתן יהיה להתרשם מפנים נוספים באישיות המורכבת של ג'ובס בבתי הקולנוע בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים