USITC: סמסונג לא הפרה פטנטים של Nvidia

נציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית פסקה כי החברה הפרה פטנט אחד של התובעת, מתוך שלושה שבהפרתם הואשמה, אולם שפטנט זה אינו תקף עוד, משום שאין בו חדשנות אמיתית, וזאת ביחס לפטנטים קודמים דומים

סמסונג

בסוף השבוע פסקה נציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית (USITC) שסמסונג (Samsung) אינה אשמה בשימוש לא חוקי בטכנולוגיה לייצור שבב גרפי השייכת ל-Nvidia.

Nvidia היא שחשפה את העולם לכוח המרשים של הגרפיקה הממוחשבת עת המציאה ב-1999 את ה-GPU. מאז מוסיפה החברה לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום המחשוב הוויזואלי ולייצר ולפתח גרפיקה אינטראקטיבית חדשנית ומרשימה המיושמת על התקנים שונים, החל בטאבלטים ובנגני מדיה ניידים וכלה בתחנות עבודה.

השופט תומס פנדר פסק אמנם שסמסונג הפרה פטנט אחד של Nvidia, מתוך שלושה שבהפרתם הואשמה, אולם שפטנט זה אינו תקף עוד, משום שאין בו חדשנות אמיתית, וזאת ביחס לפטנטים קודמים דומים.

התלונה נגד סמסונג ונגד קוואלקום (Qualcomm) הוגשה כבר בספטמבר 2014, ובמקביל הוגשה גם תביעה של Nvidia כנגד שתי החברות בבית המשפט הפדרלי בדלווייר. התלונה ל-USITC הוגשה משום שלנציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית יש סמכות לעצור את ייבוא הרכיבים (שמהווים הפרת פטנט) והתביעה בבית המשפט כדי לקבל פיצויים על נזק כספי.

Nvidia טענה שקוואלקום, שבסיס פעילותה הוא בסן דייגו, הפרה את הפטנטים שלה במעבדים שנקראים snapdragon, ואילו התאגיד הקוריאני הענק הפר את הפטנט במעבדים מסדרת Exynos – ועל כן ביקשה למנוע את הייבוא, בין השאר, של סמארטפונים וטאבלטים מסדרת Galaxy מתוצרת החברה.

דובר Nvidia , רוברט שרבין, מסר כי הפסיקה אמורה להישקל שוב ולהיבחן בנציבות בהרכב מורחב ומלא, ושפסיקה סופית צפויה בפברואר. "נותרנו בטוחים שיש לנו קייס", סיכם הדובר. לא התקבלה תגובה לדברים מטעם סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים