רק ביפן: רובוט שהוא סמארטפון שהוא רובוט

מדובר על רובוט שבחובו טמון גם טלפון חכם, והוא אפילו מציית להוראות קוליות כמו הפעלת מצלמה, חיוג לאנשי קשר, רשימת תזכירים, משלוח תשובות למסרונים, ואפילו הקרנת תמונות וסרטונים על כל משטח שניצב לפניו ● מה שכן, הגיע הזמן ללמוד לדבר יפנית

החבר הכי טוב החדש? רובוהון

רובוהון (RoboHon) – רובוט שהוא גם סלולרי – הוא כנראה הטלפון החכם החמוד ביותר שיוצר עד כה: מבנה הגוף של הרובוט מתאים לכיס. הוא יכול לענות לשיחות, לייצר תמונות, לרקד, להציג מפות, ועוד ועוד.

כן, מדובר על רובוט שבחובו טמון גם טלפון חכם, אשר לו מסך מגע בגודל 2 אינץ' בלבד. יש שיגחכו על המסך הזעיר, אבל איש לא יתווכח על כך שמדובר ברעיון מקורי. אבל האם הוא גם גאדג'ט חדשני שמביא אמירה חדשה לתחום, והאם הוא באמת נכנס לכיס? לכל השאלות האלו יקבל קהל הצרכנים תשובות רק כשהמכשיר החדש ייצא לשוק ביפן, לפי התכניות בתחילת השנה הקרובה.

במאמר שפורסם ב-Engadget מספר מי שבילה עם הרובוט-טלפון החדש באירוע השקה את חוויותיו מהמפגש המשעשע, ומסכם אותן כך: "נדמה שאת הניצחון הגדול שלו לא ירשום הטלפון החדש של שארפ (Sharp) דווקא בכל האמור בגודלו, אבל בכל זאת מדובר במכשיר שלא דומה לאף מכשיר שהיה פה לפניו, ועל כן הוא מעורר סקרנות. זה מכשיר אשר צריך בעבורו כמעט הגדרה ספציפית וחדשה משלו בלבד".

בסקירת המכשיר מציין הכותב כי הטלפון החכם עובד למעשה על מערכת מיוחדת מבוססת אנדרואיד (Android) ויש לו מצלמת G LTE4 ומסך מגע קטנטן ומאוד בסיסי שמאפשר רק הצגה ולחיצה על ארבעה אייקונים בכל מסך בית. הדובר של שארפ מסר שהדרך שבה אמורים המשתמשים להפעיל את הרובוהון תהיה בעיקר באמצעות הוראות קוליות, ועל כן למסך המגע במקרה הזה יש חשיבות משנית (על אף שסביר שמשתמשי המכשיר יזדקקו לו בכל זאת כדי לחייג, לאשר פעולות ואף לצורך הפעלת המכשיר בעת שהייה בסביבה רועשת). בכל מקרה, הכפתורים של הרובוהון גדולים והאייקונים שלו עצומים, ועושה רושם שהתכונות הללו עשויות להפוך אותו למתאים באופן מובהק לקהילה הבוגרת ההולכת וגדלה של משתמשי הטלפונים החכמים בעולם בכלל וביפן בפרט.

שיעורים ביפנית

"כשמרימים אותו הוא מעניק הרגשה כאילו החזקת צעצוע ביד, אבל לא במובן השלילי דווקא. הוא גרם לי להתרגש מהשעשוע איתו", התלהב הכתב ובישר שברצונו להמשיך להשתמש במכשיר. סוליות מגפיו של הרובוט מכוסות בעור, כמו גם אוזניו, וצבעו שחור-לבן. אבל אין כבר ספק שהמכשיר יזכה לעוד עיצובים ופנים, כי כמו טלפונים חכמים מעוצבים אחרים, גם לרובוהון יצא כבר ליין מיוחד מחופה באבני סברובסקי מנצנצות. הסמל המסחרי בחזית החזה שלו משמש גם כתופסן לצורך החזקתו (המדליקה, יש להודות) בכיס הז'קט.

אם התלהבתם במיוחד, מוטב שתדעו כי כדי להפעיל אותו קולית יזדקק בעליו לשיעורי יפנית, שהיא השפה היחידה שהרובוהון יודע כרגע, ואולם לזכותו יאמר שיש לו יכולת למידה ושהוא בהחלט מבין הוראות חדשות (ביפנית) אם יידרש לכך, וזאת בנוסף להוראות הקוליות שהוא כבר יודע לציית להן, ביניהן: הפעלת מצלמה וצילום, חיוג לאנשי קשר, רשימת תזכירים, משלוח תשובות למסרונים, ואפילו הקרנת תמונות וסרטונים על כל משטח שניצב לפניו, וזאת באמצעות מקרן זעיר שמקובע בראשו.

מבחינת פעילותו הרובוטית – הזרועות והרגליים שלו מתוכננות כך שיוכל להלך ואף להציע לבעליו – אם יבקשו זאת ממנו בנימוס – ריקוד משמח. שארפ טרם הכריזה על מחירו, שלבטח עתיד לא להיות זול במיוחד, אבל כנראה שבצדק, שכן לא תמצאו בעולם כיום שום דבר שדומה לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים