גוגל מציגה עמדת מרוככת בנוגע לפסיקת "הזכות להישכח"

הפסיקה מעוררת ויכוח בין מצדדי חופש הביטוי לאלה המבקשים להציב סייגים ברשת ● החברה הביעה לא פעם את התנגדותה ונאלצת לקבל בהכנעה בקשות על רקע פסק הדין

גוגל. צילום: BigStock

עמית סינגהל, סגן נשיא בגוגל (Google) והאחראי על תחום החיפוש בענקית הטכנולוגיה, התייחס השבוע לפסיקת "הזכות להישכח", שניתנה במאי 2014 בבית הדין האירופי לצדק (ECJ), ולפיה לכל אדם עומדת האפשרות להסיר מידע בעייתי מעברו ממנועי החיפוש ברשת, במקרים בהם מדובר בחומר שאינו רלוונטי.

לדבריו, יש לשקול עמדה חדשה ומרוככת. "במקרים שבהם מדובר בדברים קטנים ולא מזיקים, כמו תעלולים של מתבגרים, לאלה עומדת הזכות להישכח", אמר. "יש לי הרבה אמפתיה למתבגרים שעושים מעשים שלא היו צריכים לעשות ורודפים אותם במשך כל חייהם. אנחנו חברה (society) סלחנית. אני חושב שאנחנו צריכים למצוא את הדרכים לגרום לזה לקרות".

עם זאת, הוא הדגיש כי "במקרים של תביעות על רשלנות רפואית, לאנשים לא יכולה להיות האפשרות למחוק את ההיסטוריה שלהם מהאינטרנט".

צרפת הודיעה בחודש שעבר כי גוגל תצטרך ליישם את פסיקת "הזכות להישכח" בכל מנועי החיפוש שלה, ולא להגבילה רק לדומיינים אירופיים. זאת, לאחר שהרשות להגנת המידע בצרפת, CNIL (ר"ת Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés), דחתה את ערעורה של ענקית החיפוש נגדה מחודש יולי האחרון. אם גוגל לא תמלא את הוראות הרגולטור, היא צפויה לעמוד בפני קנסות שעלולים להגיע עד 340 אלף דולר. בשנה שעברה, במסגרת מקרה אחר, היא נקנסה ב-170 אלף דולר לאחר שלא מילאה את כל הנדרש ממנה לפי החוק הצרפתי.

"הזכות להישכח" מעוררת ויכוח בין מצדדי חופש הביטוי לאלו המבקשים להציב סייגים ברשת. גוגל הביעה לא פעם את התנגדותה ונאלצת לקבל בהכנעה בקשות על רקע הפסיקה.  מאות אלפי בקשות הוגשו לגוגל על רקע פסיקה זו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    שמירת פרטים שליליים על אדם למשך שנים היא עוול גדול. גם המשטרה לא רשאית למסור פרטים כאלה על אנשים.

  2. שמואל

    יש חוק בארץ האוסר על המשטרה ומשרד המשפטים למסור אינפורציה על אנשים שהורשעו בעבר, וחלף זמן מסוים. פרט, כמובן, לצורכי ביטחון וכדומה. עתה ע"י גוגל הכל נחשף אף דברים שלפני עשרות שנים. ואם חלילה הורשע אדם על עבירה כלשהי בעבר הרחוק, זה יישמר בגוגל גם לעיני הנכדים שלו. מכאן והילך זה יהיה כרטיס הביקור שלו. דבר זה בעליל לא ראוי וחובה ליישם את הזכות להישכח היא אלמנטרית.

  3. טל

    חלק מהדברים בכתבה נכוכים וחלקם ממש לא מדוייקים. גוגל צריכה לשקול מחדש את דעתה בנושא זה

אירועים קרובים