Waze חושפת: איפה הכי כדאי לנהוג

החברה פרסמה דו"ח שסוקר את חוויית הנהיגה במדינות וערים שונות, לפי קטגוריות כמו הפקקים, הבטיחות, המחירים ורמת התשתיות ● ישראל נמצאת במקום "טוב" באמצע

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

באיזו מדינה חוויית הנהיגה היא הטובה ביותר? נתונים חדשים שמפרסמת Waze מאפשרים לדעת היכן הנהיגה מומלצת או לא מבחינת נוחות, בטיחות והנאה. הנתונים מתבססים על מידע שליקטה החברה מ-50 מיליון המשתמשים באפליקציה ב-32 מדינות, כולל המדינה בה היא נוסדה – ישראל.

הנתונים מעלים כי את חוויית הנהיגה הטובה ביותר ניתן למצוא בהולנד, שקיבלה את הציון 7.9. לעומת זאת, המדינה בה ממש לא כדאי לעלות על הרכב היא אל סלבדור, עם 2.1. ישראל נמצאת במקום "טוב" באמצע – 14 מתוך 32, עם ציון 6.1.

Waze דירגה את המדינות על פי שש קטגוריות: רמת התשתיות; הבטיחות בדרכים (לפי מספר תאונות); זמינות שירותים כגון תחנות עצירה, מוסכים ותחנות דלק; תדירות הפקקים, כולל זמן הנהיגה הממוצע בערים הגדולות; מחירי המכוניות, הביטוח והדלק; ועד כמה פעילה קהילת משתמשי ה-Waze באותה המדינה.

כאמור, הולנד הגיעה למקום הראשון, כשאחריה נמצאת לטביה, עם ציון 7.3. ארצות הברית ושבדיה חולקות את המקום השלישי עם 7.2, וצ'כיה רביעית, לאחר שקיבלה 7.1. המדינה השנייה בציונים הנמוכים ביותר היא גוואטמלה עם 3 עגול, כשלפניה שלוש מדינות באמריקה הלטינית: ונצואלה, קולומביה ואקוודור.

לא כדאי לנהוג בסן סלבדור

יצוין כי בעוד שנדמה שקהילת ה-Waze בארץ שוקקת, הנתונים אומרים אחרת. ישראל לא נכללת בין עשרת המדינות הראשונות בקטגוריה זו, אלא ממוקמת במקום ה-11, הרבה אחרי בלגיה, צ'ילה ולטביה, שנמצאות בשלושת המקומות הראשונים. לעומת זאת, רמת הפקקים ואיכות הכבישים בישראל קיבלו ציונים טובים יחסית, למרות מה שנוטים לחשוב בארץ. אולם, בזמינות השירותים ובתחום הבטיחות בדרכים יש לנו עדיין הרבה מה להשתפר, אם אנחנו רוצים לצאת מהעשירייה התחתונה.

ב-Waze אף ירדו לרזולוציה של דירוגים לפי ערים. כך, פניקס שבארצות הברית הוגדרה כעיר הטובה ביותר לנהגים וסן סלבדור – כגרועה ביותר. העיר שבה זמן ההגעה מהבית למשרד הוא הרב ביותר, אם משתמשים ברכבת התחתית, היא מנילה, בירת הפיליפינים – שם זה לוקח כשלושת רבעי השעה. לעומת זאת, העיר שבה הזמן הזה הוא הקצר ביותר היא מדריד – תושב ממוצע בבירת ספרד מגיע מהבית לעבודה בתוך קצת יותר מחצי שעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים