מי תהיה מלכת הסרטונים – פייסבוק או יוטיוב?

נתונים עדכניים מספרים כי ארבעה מיליארד סרטונים נצפים ברשת החברתית מדי יום ביומו ● כעת החברה מגבירה עוד יותר את מאמציה להפוך לאלטרנטיבה לצפייה בסרטונים בעבור הצופים שמצאו את מבוקשם עד כה בענקית שיתוף הסרטונים

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) מתכוונת, כך עושה רושם, להשתלט בקרוב גם על תחום הווידיאו. ויל קאטקרט, סגן נשיא לניהול המוצר ברשת החברתית הדומיננטית, אמר אתמול (ג') כי החברה בוחנת פיצ'ר חדש המאפשר למשתמשים בה לצפות בווידיאו באופן בלעדי. פיתוחו של התחום, כך נדמה, מבשר על כוונותיה של ענקית הטכנולוגיה להוות תחרות חדשה למלכת הסרטונים, יוטיוב (YouTube), שנמצאת כיום בבעלות גוגל (Google), יריבתה המיתולוגית של הרשת החברתית.

פייסבוק, כך מצטייר, הופכת במהירות לישות משמעותית בתחום הווידיאו ברשת. נתונים עדכניים מספרים כי ארבעה מיליארד סרטונים נצפים בה מדי יום ביומו, מרביתם באמצעות המכשירים הניידים. פייסבוק מגבירה עכשיו עוד יותר את מאמציה להפוך לאלטרנטיבה לצפייה בסרטונים בעבור הצופים שמצאו את מבוקשם עד כה ביוטיוב, שאליה נלוות גם הכנסות גדולות מפרסום.

פייסבוק, כך מסר קאטקרט, בוחנת זירה ייעודית לסרטוני וידיאו שאליה יגיעו משתמשי הרשת החברתית ישירות באמצעות כפתור מיוחד, שיאפשר להם לאתר סרטוני וידיאו נחשקים דרך חיפוש וללא צורך לגלול את פיד החדשות בחיפושים מפרכים. אל החיפוש החדש יוביל אייקון וידיאו שיופיע בתחתית עמוד הפייסבוק באפליקציה במכשירי ה-iPhone, או באגף המועדפים (favorites) בצידו השמאלי של הפיד בגרסת ה-Web של הרשת החברתית. "בכוונתנו לנסות בתחילה את האפשרות החדשה על מספר מצומצם של משתמשים, כך שמרבית האנשים לא ייתקלו בתכונה בינתיים", כתב קאטקרט בפוסט שפרסם בבלוג שלו.

אפשרויות גמישות ורבות יותר

"לאחרונה ניסינו מספר תכונות חדשות, המעניקות לאנשים אפשרויות גמישות ורבות יותר לצפייה בסרטוני וידיאו, בין אם מדובר בצפייה בפיד החדשות שלהם תוך כדי שימוש ברשת החברתית, או כשהם מבלים מול המחשבים או הניידים בצפייה מבחירה בסרטונים בלבד", הסביר קאטקרט בפוסט שלו.

כרגע מרבית משתמשי ה-iPhone כבר מתנסים באפשרות לצפייה מובחנת בסרטונים המוצעים להם, לאחר שבחרו לצפות בסרטון בודד שהופיע בפיד שלהם, וכעת בוחנת החברה גם הוספת פרסומות לצפייה. "בכוונתנו לנסות את ההתנהלות הזו גם באתר, וכן לבחון אותה במכשירי אנדרואיד (Android) בחודשים הקרובים", הבהיר קאטקרט.

בנוסף בוחנת פייסבוק את האפשרות לצפות בסרטוני הווידיאו על מסך-קופץ (floating screen), בכדי לאפשר פעולות סימולטניות למשתמשים הנזקקים לגירויים רבים במיוחד. גם בעלי הדפים העסקיים לא מקופחים בתחום – להם מספקת החברה טכנולוגיית צפייה בווידיאו וכלי וידיאו חדשים לשתילה בדפיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים