בית המשפט: אפל מפרה זכויות פטנט של אוניברסיטת ויסקונסין

ההחלטה התקבלה במסגרת תביעה של קרן מחקר, שטענה שאפל עשתה במעבדים שלה שימוש בטכנולוגיה המוגנת בפטנט רשום ● מעניין לדעת כי ב-2008 תבעה הקרן גם את אינטל בגין הפרת זכויות על אותו פטנט עצמו

האם התגלה הסוד הגדול? אפל

במשפט שמתנהל בימים אלה בארצות הברית קבע חבר מושבעים פדרליים שאפל (Apple) אחראית להפרת זכויות פטנט המוחזק בידי הקרן המגנה על הקניין הרוחני של אוניברסיטת ויסקונסין. כעת החל שלב שמיעת העדויות בנוגע לנזקים שכרוכים בהפרת הפטנט.

המושבעים שהתכנסו השבוע (ג') בבית המשפט במדיסון, דחו האשמות מצד ענקית הטכנולוגיה בדבר היות הפטנט לא חוקי, וכן את טענתה של אפל כי לא בוצעה כל הפרת זכויות. ביום הדיונים שלמחרת (ד') החלו עורכי הדין מטעם כל אחד מהצדדים להציג עדויות בנוגע לנזקים, ושלב זה צפוי להימשך עד יום מחר (ו').

קרן המחקר של בוגרי ויסקונסין – The Wisconsin Alumni Research Foundation – תבעה את אפל בשנת 2014 בטענה שזו עשתה במעבדים האחרונים שלה שימוש בטכנולוגיה המוגנת בפטנט רשום של הקרן. לטענת הקרן, בעשותה כך קידמה אפל מאוד את מכשירי ה-iPhone וה-iPad שהיא מייצרת.

הטכנולוגיה הנחשקת, שהוכרה ונרשמה כפטנט כבר בשנת 1998, היא תוצר עבודתם של ארבעה חוקרים באוניברסיטה, וזה אינו הסכסוך המשפטי הראשון בעטייה. בשנת 2008 תבעה הקרן גם את אינטל (Intel) על הפרת הזכויות על אותו פטנט עצמו, ואולם השתיים הגיעו לפרשה ובכך נסגר התיק. פרטים בדבר הדרך או הסכום שעליו הוסכם ושיישבו את הסכסוך לא פורסמו מעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים