רוצים לשכוח? פייסבוק תאפשר מידור זיכרונות כואבים במיוחד

מי לא היה רוצה לשכוח רגעים רעים ולמחוק זכרונות טעונים מדי? כמי שמכירה היטב את משאלות לבם של משתמשיה, הציגה הרשת החברתית פילטר מיוחד שכל ייעודו - מניעת הקפצה לא רצויה של תמונות ותזכורות שהמשתמשים יעדיפו שלא להיתקל בהם עוד

פייסבוק

ממש כמו בסרט "שמש צלולה בראש נצחי", נראה כי גם ענקית הטכנולוגיה פייסבוק (Facebook) מנסה לספק אפשרות טכנית להדחקה – ימי שנה כואבים, בני זוג לשעבר, אנשים שהכרנו כשהיינו צעירים ויפים – כולם נחשבים לזיכרונות ותזכורות שלרוב לא ממש רצויים בעבורנו. דבר נוסף שמאחד אותם – כולם מאוחסנים היכן שהוא בפייסבוק, בתיעוד התנהלותנו בשנים קודמות.

חידוש שמציגה הרשת החברתית הפופולרית מספק אפשרות להגדיר מראש את המשתמשים או התאריכים שאיננו מעוניינים לקבל עליהם תזכורת, וזאת באמצעות שינוי הגדרות התכונה On This Day, המספקת למשתמשי הרשת תזכורות יומיות על פוסטים, תמונות, אירועים ואינטראקציות שהתרחשו ממש באותו תאריך בשנים החולפות מאז התחלת הפעילות ברשת החברתית – או במילים אחרות, נתח היסטוריה פייסבוקית.

על אף שהחידוש On This Day הוצג על ידי החברה כבר במרץ, הוא עדיין אינו זמין לכל, ואולם מי שכבר צופה בזיכרונות הקופצים יכול מעכשיו להיכנס לתכונה ולהגדיר לעצמו פילטר לזיכרונות לא רצויים, וזאת על ידי הכנסת שם המשתמש שלא ירצה לצפות בקשרי העבר איתו, או באמצעות הגדרת תאריך שיעדיף לוותר על שחזור החוויות הפייסבוקיות שהתרחשו בו.

פייסבוק מתחזקת בהיבטים הרגשיים

באחרונה השיקה פייסבוק מבחר עדכונים וחידושים במטרה להתאים יותר למשתמשיה, בעיקר בהתייחס להיבט הרגשי. רק לא מזמן אשרה החברה את הפיצ'ר החדש שלה המכונה Reactions (תגובות), המאפשר לבטא יותר מ-like לקוני באמצעות סט אימוג'ים שמעידים על אהבה, צחוק, אושר, שוק, עצבות וכעס. בנוסף עשתה הרשת תיקון והתאמה בהתייחסותה למקרים של משתמש שנפטר, כשמוקדם יותר השנה העלתה את הפיצ'ר Legacy Contacts, המאפשר למשתמשים לקבוע לעצמם בא-כוח שינהל את אופן הנצחתם במקרה של מוות. בא הכוח יוכל לפרסם פוסט זיכרון לנפטר, לשנות את תמונת הרקע בדף וכן את תמונת הפרופיל של המשתמש המת.

עושה רושם שחלק מהשינויים הוא תוצר של ניסוי פסיכולוגי שערכה פייסבוק במהלך השנה שעברה על משתמשי הרשת, מתוך מטרה לזהות את תגובותיהם לפרסומים שליליים או חיוביים, וזאת מבלי לזכות כלל באישור המשתמשים. דובר החברה אמר בזמנו בתגובה לחשיפת המחקר כי: "אנו חוקרים בכדי לשפר את שירותינו ולהפוך את התוכן שבו אנשים צופים ונתקלים בפייסבוק לרלוונטי ולמרתק ככל שניתן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים