צמרת כוכבי יוטיוב 2015: צעירים, מפורסמים ומיליונרים

כשהאתר נוסד, לפני עשור, הוא נועד לספק גישה מהירה ונוחה לסרטוני וידיאו, ואת האפשרות לחלוק סרטונים בתכיפות - כיום הוא יכול להוסיף ללא ספק ייעוד להגדרותיו - ליצור לפחות תריסר מיליונרים צעירים חדשים בכל שנה

כוכבי יוטיוב לשנת 2015

מעטים, אם בכלל, יזהו את השם פליקס ג'לברג, אבל את כינוי היוטיוב (YouTube) פיו-דיי-פאי (PewDiePie) מכירים לפחות 40 מיליון סאבים.

פיו-דיי-פאי הוא ג'לברג, בחור שוודי בן 25 שזוכה בתואר המרוויח הגדול ביותר בעולם מעסקי היוטיוב בשנה החולפת. כמה מרוויח? בשנת 2015 עמדו הכנסותיו של ג'לברג על 12 מיליון דולרים, לפני מיסים. את הסכום האדיר הזה צבר ג'לברג רק בזכות הפרשנות עתירת הקללות שלו למשחקי הווידיאו שהוא משחק ושהוא מתעד בסרטונים ומעלה ליוטיוב. הפופולריות של הסרטונים הביאה, כמובן, מפרסמים שמוכנים לשלם סכומים נאים כדי שהחומרים שלהם יופיעו בסרטונים של ג'לברג. וזה כל הסיפור!

בטבלה ראשונה מסוגה מדרג פורבס (Forbes) את צמרת מרוויחי היוטיוב לשנת 2015 (עד לראשון ביוני) ומציג לקוראיו רשימה שבה מצוינים ערוצי היוטיוב הגדולים והנצפים ביותר באתר ובאפליקציית יוטיוב. הרשימה ננעלת בסכום הצנועשל 2.5 מיליון דולר. יוצרי הסרטונים העצמאיים המופיעים ברשימה – שהם למעשה גם מפיקים, במאים ושחקנים – עשו מיליונים ממה שבני הדורות הוותיקים יתייחסו אליו כנראה יותר כאל משחק מאשר כעבודה.

עם תכנים כמו תגובות על משחקי וידאו, מני קטעים קומיים, תחקירים ומדריכים בנושאי יופי, ריקוד תוך כדי נגינת כינור ועוד, משכו יוצרי הערוצים קהל של מיליוני מעריצים ובהתאמה גם התפיחו את ארנקיהם וארנקי שותפיהם לערוץ (אם היו להם כאלו). המכנה המשותף המאחד את מרבית בעלי הערוצים המצליחים הוא נעוריהם – למרביתם עוד לא מלאו 30 והם רק מעט מבוגרים יותר מקהל היעד של הסרטונים – וכמובן גם העדפתם את יוטיוב העכשווי על פני הטלוויזיה המאוד מיושנת, לתפישתם.

לבנות את המותג כבר עכשיו

"חשבתי שאם יוטיוב עומדת להיות למעשה הטלוויזיה של המחר, עליי לבנות את המותג שלי כבר עכשיו", אומרת מישל פאן, אחד השמות המוכרים ביותר בטבלה, ומי שניצבת בגאון במקום השביעי עם רווחים בגובה שלושה מיליון דולר. מישל, שהעלתה את הסרטון הראשון שלה ליוטיוב כבר בשנת 2007, פתחה ערוץ מצליח שמספק מדריך איפור שימושי. הסרטון הראשון שהעלתה פאן עוד צולם באמצעות מצלמת רשת מגורענת ומיושנת, אבל עשה את שלו. "כבר בשבוע הראשון", היא מספרת, "צפו בסרטון 40 אלף גולשים והוא זכה למאות תגובות. כך התחלתי לקלוט שמצאתי את הייעוד שלי".

מרבית ההכנסות של כוכבי היוטיוב באות מפרסום – תוכן משולב עם חסויות ותצוגות מקדימות מציקות שנדמה שאין מנוס מפניהן – אך חלק מהכוכבים כבר מגוונים את אפיקי ההכנסה והעיסוק באמצעות השתלבות בטלוויזיה או בתעשיית הקולנוע והמוזיקה. תחום ההוצאה לאור מאיר להם פנים גם הוא, וארבעה מבין המופיעים ברשימה הוציאו כבר ספרים, או שספריהם עומדים לצאת בקרוב. אחדים מכוכבי היוטיוב אוחזים גם במוצרים – החל מבגדים תחתונים וכלה בתכשירי קוסמטיקה – אשר להם העניקו את שמם.

משחקי וידיאו – התחום הרווחי ביותר

אז מה הכי מצליח ביוטיוב? משחקי וידיאו מסתמנים כתחום הרווחי ביותר. אל ג'לברג – המרוויח הגדול מכולם כיום – חובר ברשימה גם גיימר נוסף שבחר לעצמו את הכינוי KSI ונמצא במקום החמישי, שהרוויח 4.5 מיליון דולרים בשנה החולפת. KSI הבריטי הפך לסנסציה כשפרץ גם לתחום המוזיקה העולמית עם סינגל הראפ שהוציא בשם "למבורגיני" ושנכנס לטבלת ה-Top 40 בבריטניה. גם קומיקאים מצליחים יש בזירת היוטיוב – כמחצית מהמדורגים ברשימה הם מי שמעלים לערוציהם קטעים קומיים, מופעי סטנד-אפ ומערכונים, ואפילו מתיחות מצליחות.

את הרשימה סוגרת רוזנה פנסינו, שפית-קונדיטורית, שהרוויחה השנה 2.5 מיליון דולר בלבד(!) מתכנית האינטרנט שלה שעוסקת בלימוד אפייה. לפנסינו ספר בישול שעומד לצאת בחודש הקרוב, מה שכנראה ישאיר את הערוץ שלה בתודעה ואת השם שלה ברשימה גם בשנה הבאה.

כשיוטיוב נוסד, לפני עשור, הוא נועד "לספק גישה מהירה ונוחה לסרטוני וידיאו ואת האפשרות לחלוק סרטונים בתכיפות". כיום יכול יוטיוב להוסיף ללא ספק ייעוד להגדרותיו – ליצור לפחות תריסר מיליונרים צעירים חדשים בכל שנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים