פייסבוק לא תאפשר לאח הגדול להמשיך לגדול

החברה הודיעה שתזהיר משתמשים מפריצות שלכאורה מתבצעות בחשבונותיהם בהוראת מדינות ● ההודעה שתתקבל היא: "אנו מאמינים שייתכן שחשבון הפייסבוק שלך וחשבונות אונליין אחרים נפגעו מפעילים בתשלום מטעם הממשל"

לא נעלמים מהעין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook) תיידע את משתמשיה אם יתעורר אצלה חשד כבד שחשבונם נפרץ בידי "משתמשים בתשלום מטעם הממשל" (state-sponsored actors), כך מסר אלכס סטאמוס, קצין הביטחון של החברה. את ההודעה בזו הלשון יראו המשתמשים כשינסו להיכנס לחשבונם ברשת החברתית: "אנו מאמינים שייתכן שחשבון הפייסבוק שלך וחשבונות אונליין אחרים נפגעו ממשתמשים בתשלום מטעם הממשל".

סטאמוס אמר בבלוג האבטחה של פייסבוק שבמידה שההודעה מופיעה, החברה מייעצת למשתמש להפעיל את הפיצ'ר "אישורי כניסה" (Login Approvals), אשר שולח קוד אבטחה חדש בכל פעם שמתבצע חיבור לחשבון המשתמש ממכשיר חדש או מדפדפן אחר. הכנסת קוד האבטחה תאפשר למשתמש רובד נוסף ועוצמתי יותר של אבטחה לחשבונו.

"החלטנו להציג את ההתראה הנוספת הזו כשמתעורר בנו חשד כבד שהתקפה על חשבון עלולה להגיע מטעם הממשל. אנחנו עושים זאת משום שסוג זה של התקפות עלול להיות יותר מתקדם ודומיננטי", הבהיר קב"ט החברה בפוסט.

פייסבוק, אשר לה כמיליארד משתמשים פעילים מכל רחבי העולם, לא הבהירה עוד בנושא, ולא סיפקה פרטים בנוגע לאופי ההתקפות שעליהן מדובר ולא איזה ממשל באופן ספציפי עלול להפעיל סוג כזה של פעולה על אזרחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים