סודהיש נאיר, נוטניקס: "ה-IT הוא זה שמנהל היום את העסק"

נאיר הרצה לחברי פורום C3 והסביר כי "טכנולוגיה טובה זה דבר שיש לפעמים - אבל תזמון נכון ומזל הם חשובים לא פחות" ● המסר שלו הוא שצריך להפוך את ה-IT ואת התשתיות שלו לפשוטות יותר ושקופות יותר

סודהיש נאיר, סגן נשיא בכיר למכירות עולמיות בנוטניקס

"שינויים קורים כל הזמן – אבל השינוי קורה עכשיו בכל התעשייה, בקצב הרבה יותר מהיר ממה שהכרנו עד כה", אמר סודהיש נאיר, סגן נשיא בכיר למכירות עולמיות בנוטניקס (Nutanix), במהלך הרצאה במלון לאונרדו רויאל שבברלין, לחברי פורום C3. ההרצאה ניתנה במהלך אירוע הפורום בבירת גרמניה, אותו הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

נאיר החליט בהרצאתו פחות לדבר על המוצרים של החברה שלו, ויותר לתת תמונת מצב כוללת ומקיפה של איך נראה עולם ה-IT עכשיו, ולאן הוא הולך. "אני מהודו, ובהודו אחד הדברים החשובים בעסקים הוא שאנשים נפגשים, ויוצרים מערכות יחסים ואמון – למשל בין ספקים ומנמ"רים. והיום אני רוצה לדבר יותר על התעשייה באופן כללי, ופחות על טכנולוגיה. לפני שש שנים, בעבודה שלנו, היינו נוהגים כל האנשים בחברה לשבת באופן קבוע בסטארבקס (Starbucks) – עד שהם היו אומרים לנו שאנחנו צריכים ללכת משם. עברו שש שנים, יש לנו יותר מ-1,500 עובדים בחברה, ולקוחות ב-83 מדינות".

עוד הוסיף נאיר כי "טכנולוגיה טובה זה דבר שיש לפעמים – אבל תזמון נכון ומזל – הם חשובים לא פחות. התזמון שלנו היה חשוב, כי אם מסתכלים על ההיסטוריה, הרבה מאוד חברות עם טכנולוגיה טובה לא באמת מצליחות, בגלל שהתזמון שלהן לא היה מוצלח. קחו כל סוג של עסק, לא משנה באיזה סקטור, בנקים למשל – עסקאות בנקאיות היו מתבצעות בין אנשים, לקוחות היו הולכים לסניף שלהם והיו מבצעים פעולות מול פקיד הבנק. אחר כך, בנקאות הפכה להיות משהו שאנשים עושים מול מכונות. והיום, אנחנו נמצאים בעידן בו בנקאות נעשית בין שני מחשבים. ה-IT הופך לחשוב מאוד. זה ככה בכל דבר – קחו למשל משהו בסיסי, לקחת מונית. אובר (Uber) היא חברת תוכנה – יש יותר מכוניות של אובר מאשר מוניות בניו יורק".

"גם בתעשיית ה-IT יש שינויים: ה-IT היה הבק-אופיס, כל מה שקורה מאחורי הקלעים. היום, לעומת זאת, מנמ"רים כמוכם – אתם שיושבים מולי, מנהלים את העסק. המנכ"ל מתקשר אליכם ושואל 'איך אני יכול לייצר יותר? איך אני יכול להיות יעיל יותר?' ה-IT הוא זה שמנהל היום את העסק", הרחיב נאיר.

האם ה-IT יכול לעשות הכל?

נאיר המשיך והסביר את הבעיות שניצבות היום בפני המנמ"רים. "השאלה שצריך לשאול היא – האם ה-IT יכול לעשות הכל?  גם לשפר את העסק באופן כללי וגם לשמור על האורות דולקים ועל הכל עובד כמו שצריך. התשובה לכך היא לא. כי התקציב שלכם נשאר אותו דבר – ואם כמות המשימות תלך ותגדל, זה לא אומר שאתם תוכלו לשכור יותר אנשים כדי לטפל בכל המשימות האלה. התשובה היחידה לבעיה הזו, היא שאתם תפסיקו לעשות דברים שאתם לא חייבים לעשות, כאלה שלוקחים עבורכם יותר מדי זמן ומשאבים. איך עושים את זה? התשובה היא שצריך להפוך את ה-IT ואת התשתיות שלו לפשוטות יותר ושקופות יותר".

נאיר נתן דוגמא מעניינת על גוגל (Google) ושאל את הנוכחים – מתי הייתה הפעם האחרונה שמנוע החיפוש של גוגל היה איטי? ומתי הפעם האחרונה שהוא היה לא זמין? כשאף אחד לא ידע לענות, הסביר נאיר שזה כי אף אחד לא זוכר – פשוט כי זה קורה כל כך מעט. "אבל, לחברת ביטוח אין יכולת לשכור 100 אנשים כמו שגוגל יכולה לעשות, כדי שיטפלו לה ב-IT. היא לא יכול לעשות את זה. וכאן אנחנו, בנוטניקס, נכנסים לתמונה. אנחנו לקחנו את כל המערך של ה-IT, כל הקופסאות שאתם מחזיקים במשרדים, כל השרתים השונים – והפכנו אותו לוירטואלי. בנינו הייפר-וייזור: למה הייפר? כי אנחנו מאמינים שהעולם יהיה הייפר. בין דטה סנטר לדטה סנטר – בין עננים שונים, המון פעולות והמון תנועות. כמובן שיש גם את הפיצ'רים הבסיסיים – אבל גם המון המון אפשרויות ואפליקציות שונות".

"מה שמנמ"רים צריכים ושנוטניקס נותנת – זה גשר. כזה שבאמצעותו האפליקציות שלכם יוכלו לעבור בין ענן לענן, ממקום למקום, אבל שהכל יישאר עם אותו ממשק, שאדם אחד יוכל לנהל אותו. הכל בקליק אחד – לניהול, לאבטחה, לכל דבר שאתם צריכים. ה-IT שקוף יותר ונוח יותר, ומשימות שהיו לוקחות הרבה מאוד זמן להרבה מאוד אנשים, הופכות פשוטות יותר", סיכם נאיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים