הענן יוצא לעזרת בריאותן של חיות בית

מערכת ממוחשבת בשם PetPace עוקבת אחרי מצבם הבריאותי של כלבים וחתולים ● על פי ה-Pet Wellness Report, כ30% מהחיות חולות מבלי שבעליהם מודעים לכך ● כעת יש דרך לשנות את המצב

מצילים את בעלי החיים. PetPace

במידה ויש לכם חיות בית ואתם דואגים לבריאותם – זו הכתבה עבורכם, כי היא יכולה לסייע לחבריכם ההולכים על ארבע לשמור על בריאותם. טכנולוגיה חדשה מעוררת עניין רב בבתי חולים ומרפאות ווטרינריות, משום שמדובר במערכת שמתריעה על בעיות רפואיות אצל כלבים וחתולים.

PetPace הוקמה בשנת 2012 על ידי ד"ר אסף דגן, וטרינר שמשמש כמנהל רפואי, אבנר שנאור, טכנולוג שמשמש כמנהל טכנולוגי ואבי מנקס שמשמש כמנהל החברה. הטריגר לפיתוח החברה היה חתולה בשם שרונה שהייתה שייכת לד"ר דגן. החתולה חלתה ועד שהבחינו שהיא בכך, זה כבר היה מאוחר מדי והיא נפטרה.

חתולים וכלבים הם בשר ודם, וכמו בני אדם – גם הם נהיים חולים. אלא שבניגוד לבני אדם שיכולים לספר שהם לא מרגישים טוב, חתולים וכלבים לא מסוגלים לדבר כך שבמקרים רבים מצבם הבריאותי לא נודע עד שזה מאוחר מדי. כלבים ובעיקר חתולים מסתירים את מצבם הבריאותי ולא אוהבים להראות לסביבה שהם לא מרגישים טוב. כך קורה שעד שבעלי חיית המחמד מבין שמשהו לא בסדר, עלול להיות כבר מאוחר מדי. בדיוק כמו שקרה לשרונה ולחתולים וכלבים רבים אחרים .

ניתן להציל אותם

דגן סיפר לאנשים ומחשבים כי "נתקלתי במספר רב מאוד של חיות בית שלו היו מגיעים למרפאה בשלב מוקדם יותר, היה ניתן להציל אותם. ה-PetPace מיועד בדיוק למקרים כאלו, ואני בטוח שבעתיד ימנעו מקרים טרגיים מסוג זה".

ה-PetPace הוא מערכת המשלבת אלגוריתמים, סנסורים, טכנולוגיית ענן, ועוד. הסנסורים בודקים בזמן אמת פרמטרים שונים בגופו של בעל החיים. אלו כוללים את חום הגוף, קצב פעילות הלב, שריפת קלוריות, קצב נשימה ,HRV  (ר"ת Heart rate variability) שמושפע ממצב הרוח  של החיה אם זה עקב מתח, חרדות וכד'. הסנסורים מעבירים את המידע למיקרו-פרוססור ולאלגוריתם שמנתח אותו, והוא מועבר לאתר של החברה בענן. כל המערכת מבוססת על מזעור החום, והוא מצוי בריבוע קטן המודבק לקולר בעל משקל של 45 גרם . בעל הכלב או החתול יכול להיכנס למידע כל עת שירצה, ושם הוא יקבל את המידע הדרוש כדי להבין מה מצבו הבריאותי של בעל החיים, ואם יש בו שינויים שמצדיקים לקחת אותו לבדיקה ווטרינרית.

שנאור מסר כי "המערכת לא רק משמשת את בעלי חיות מחמד, אלא גם מרפאות ובתי חולים ווטרינריים, שכן היא מאפשרת לרופאים ולצוות הרפואי לעקוב אחרי התקדמות הטיפול ולראות כיצד בעל החיים מגיב לטיפול".

עד כה החברה גייסה שישה מיליון דולר, כשכל הסכום גויס דרך משקיעים פרטיים.

30% מהחיות חולות מבלי שבעליהם מודעים לכך

לחברה מוצר שמשווק כבר כחצי שנה בארצות הברית, בריטניה וקנדה. מנקס סיפר כי "המכירות שלנו מאוד מעודדות והן גבוהות יותר ממה שציפינו. אנחנו מוכרים את הקולר באמצעות שיתופי פעולה, בין השאר עם מרפאות וטרינריות ובתי חולים וטרינריים. לאלו אנחנו גם מוכרים גם לשימוש עצמי כאמצעי מעקב אחר תגובת החיה החולה לטיפול שמוענק לה, וגם בכדי למכור לציבור הרחב. מלבד מכירת הקולר, בעלי חיות המחמד משלמים דמי מנוי חודשיים המעניקים להם קוד שבעזרתו הם יכולים להיכנס בצורה חופשית לנתונים של הקולר שברשותם. הנתונים האלו מאוחסנים בענן".

מאחר ומדובר בשוק ענק, החברה מתמקדת בשלב ראשון בשיתופי פעולה שיווקיים עם חברות שלהם קשר עם שוק חיות המחמד, כמו למשל  חברות מזון, חברות תרופות, וכן חברות ביטוח. מנקס הוסיף ואמר שזאת "הדרך הפרקטית ביותר למכור את המוצר שלנו, שכן אין לנו עדיין את המקורות הכספיים להקים מערכת שיווק אפקטיבית חובקת עולם".

השוק אכן גדול מאוד ובארצות הברית בלבד יש 88 מיליון כלבים רשומים ו-92 מיליון חתולים, 48 אלף וטרינרים וכ-30 אלף בתי חולים ומרפאות וטרינריות . על פי ה-Pet Wellness Report, כ30% מחיות אלו חולות מבלי שבעליהם מודעים לכך!

PetPace אמנם שוחה באגם גדול מאוד, אך יש עוד דגים ששוחים בו שכן יש כ-15 חברות נוספות שפיתחו טכנולוגיות שגם מנסות לאתר שינוי במצבם הרפואי של חתולים וכלבים. אבל מנקס לא מודאג. "בזמן הקצר שאנחנו בשוק, הוכחנו שהמוצר שלנו טוב יותר מרוב האחרים. יכולת האנליטיקאי שלנו חזקה בהרבה מהאחרים, ואנחנו יכולים לזהות הרבה יותר מצבים רפואיים בגוף הכלב או החתול מאשר המערכות האחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים